tisdag, december 08, 2009

Konståkning och Lillebrorbesök

Dags att återvända i från de döda. När det riktiga livet tar upp tid så uteblir det virtuella livet.. Men vem visste inte det. Jag tror att det är Ann som har ringt till skolan och bett dem ge oss svårare uppgifter (satt och kollade igenom gamla kommentarer)...
Men det här har ändå varit en rolig uppgift, om än jag tycker det är små svårt att illustrera. Fast jag har lärt mig en hel del i alla fall. Från att bara gjort konturlinjer och enfärgade figurer till att ge mig in lite grann i färgläggningens värld. Jag skulle dock behöva lära mig hur man ser vad (tänker främst på detaljer som skuggor) som ser bra ut och inte bra, men det är väl en övningsgrej.
Som sagt den här uppgiften har varit rolig, jag, Linnea och Ida (två tjejer jag kommer mycket bra överens med) har tillsammans gjort ett uppslag för konståkning. Bra grupp innebär oftast bra arbete också. Vilket jag också tycker att vi har gjort. Det är tur att Ida och Linnea är så duktiga illustratörer, men det ger mig också lite knip i magen. Känns lite som jag glider på deras illustrationer, men samtidigt så ska vi ju också få individuella betyg. Det ger mig också knip i magen för då känner jag mig så dålig i jämförelse. Men jag ska väl inte oroa mig, det blir som det blir.
Hur som helst är vi klara och imorgon ska vi lämna in, jag ska bara skriva klart produktionsredogörelsen nu..

I helgen hade jag väldigt fint besök, lillebror var här. Som vanligt hade vi jätte roligt. Jag tror vi har samma humör vi två, vilket kan göra en bussresa jätte rolig! Vi hann med en hel del, vi var ute i Birsta, inne i city, kikade på skid- och snowboardtävlingar, fixa julmys, grattade Ewwe, lekte med Nelly och hemmamys! Jag måste verkligen ha världens bästa lillebror.
Gustav passade på att smita hem så jag och Petter hade hela lägenheten för oss själva, eller ja Tux skuttade också omkring..
På lördagen fyllde Ewwe år så vi passade på att gratta henne, smaka underbart god tårta och leka lite med Nelly innan all hennes släkt kom. Då smet vi!
Sen på söndagen bakade vi lussekatter och det märks verkligen att saffrans skörden varit dålig. Skapelserna (det var betydligt fler figurer än lussekatter) blev visserligen ganska gula, men de smakar inte mycket saffran trots ett skyhögt pris..

2 kommentarer:

Linnea sa...

Bra grupp innebär verkligen bra arbete i det här fallet, är så stolt över oss alla tre ;)

Ann sa...

Det kan omöjligt vara min förtjänst, jag har saknat dina uppdateringar och det sista jag skulle våga mig på var att ge dig ännu mer att göra -förutom att blogga då. :)