söndag, december 20, 2009

Update

Ni kan aldrig gissa vad jag har gjort idag, inte bara jag heller för den delen. Jag har haft min grupp, P&P på besök och rotsakskarvning. En väldigt intressant aktivitet som jag tycker fler borde ägna sig åt. Nu gjorde vi inte potatistryck som man lätt skulle kunna tro, men vi skulle kunna ha gjort det. Fast vi karvade ut t-shirts istället, flera olika varianter. Mina blev helt klart fulast, men man kan inte vara bra på allt. Jimmy kom dessutom på en ny kollektion för dem, "the slim one"... Det är inte helt lätt att både göra det fint och proportionenligt. Men som tur finns photoshop, vi får väl se var det här slutar. Förhoppningsvis i den bästa reklamkampanjen ever!
Men det har hänt en hel del mer sen jag sist tog mig tid att skriva något. Det har till exempel varit helg, i fredags bakade jag och Gustav pepparkakor och idag ska vi försöka sätta ihop vårt hus. Igår inhandlades de sista julklapparna i ett galet smockat Birsta (köpcentrum). Sen har det städats upp en aning också, väldigt behövligt.
Vi har också lyckats bestämma hur vår julafton ska se ut. För första gången någonsin ska jag och Gustav fira julafton tillsammans. Vi vaknar hemma hos Gustavs familj i Lugnvik och somnar hemma hos min i Granvåg.
Inte helt rättvist då vi är längre och dessutom på kvällen hemma hos mig, men vi får väl kanske göra tvärtom nästa år..
Det kommer kännas jätte konstigt att inte vakna upp i en tomtedress bredvid en full julstrumpa och sedan morgonfika inne hos mamma och pappa. För att sedan äta risgrynsgröt och få ta ett paket under granen. Men jag får försöka klara mig.

Just i detta nu vräker snön ner och gör mig lycklig. Det har kommit mängder av snö! Flera decimeter! Helt underbart! Fast det var klurigt att köra bil, men snön är så välkommen!

Inga kommentarer: