tisdag, juli 08, 2008

Vuxna Jag

Verkligen. Jag har sökt jobb i dag! I Trollhättan. Jag har gjort Max hamburgares internet utbildning och blivit godkänd sen har jag ängat några timmar åt att fylla i alla uppgifter för att söka jobba, fanns fem lediga i Trollhättan. Sen när jag skrivit klart det personliga brevet och sammanställt alla sommarjobb jag haft var ytterligare någon timme förbrukad. Så när jag skulle bifoga dem var sidan inaktuell så jag fick börja om! Hurra!
Sen hittade jag ett annat intressant jobb, personlig assistent till en 14 årig pojke. Lite synd att de helst ville ha en manlig assistent (vilket kanske i det här fallet är förståligt), men jag testar ändå. Man vet ju aldrig, jag är faktiskt ganska bra på att ta hand om barn och ungdomar. Vi får väl se.
Jag har också sökt jobb som bowlingpersonal, får väl se hur det går där med, de ville helst ha "äldre sökande". Hurra, jag är tjej och ung, dessutom snart arbetslös. Toppen kombination! Men för att förbättra situationen lite är jag envis och kommer inte nöja mig med att vara hemmafru.
Jag har också försökt bli medlem på arbetsförmedlingens hemsida, men det går lite trögt med inloggningen så jag tar en paus därifrån nu.
Visst är det underligt att man aldrig har så lite att skriva som när man skriver sitt personliga brev. Allting så ju låta så perfekt och blaha blaha.. Så vi får väl se.
Lite pyrt för mig som ändå hade rätt bra betyg att de inte ska skickas med. Men ja, jag kanske kan få ett jobb på svamlet i cv:t... Jag har ju faktiskt haft fem olika jobb och gått några ledarskapsutbildningar. En annan merit som jag gillar är B-körkortet, enligt Gustav är det mindre vanligt med körkort bland unga söderut än här. Vilket låter vettigt, en buss varje kvart och gångavstånd till allt och alla. Ja, vad ska man med bil till då?
Vi ska ju inte ha någon bil, trots att vi båda har körkort. Men det känns bara som en onödig utgift när vi cyklar och kan ta bussen..
Hur som, ska ge arbetsförmedlingen ett nytt försök sen ska jag söka andra siter också!
Wish me luck!

Inga kommentarer: