onsdag, juli 02, 2008

Det börjar dra ihop sig...

Om en månad, ganska exakt har jag och Gustav en lägenhet tillsammans! Det känns helt underbart, dels att få flytta ihop med den man älskar och bara det faktum att få flytta känns bra det med! Inte för att det inte är bra hemma, men det ska bli spännande.
Något som gör det hela ännu mer spännande är att jag aldrig har sett lägenheten. Inte mer än de här bilderna. Däremot har Gustav varit och tittat på den (även han som är fotografen), han tyckte den såg bra ut. Vilket bådar gott.
Lite tråkigt är bara att det är två månader till jag flyttar. Jag har jobb på macken till sista augusti och jag har inte råd att tacka nej till det.
Så Gustav flyttar ner själv (med hjälp av Hasse) någon vecka innan han börjar skolan. Sen får jag väl komma ner och sätta upp gardiner och smycka lägenhet lite.
Vi ska också beställa massa möbler från ikea. Vi var och kollade på det när vi hade vår minismester. Vi hittade en säng som vi tyckte om, så det ska beställas. Även ett skrivbord till mig behövs, tvmöbel och lite bokhyllor. Tur att Gustav redan har en del möbler sen han flyttade i fjol, skulle bli ganska mycket dyrare om vi behövde köpa exakt allt.
Har redan kollat på möbler och tillbehör för omkring 20 tusen.. Så det blir till att jobba på i sommar.
Jag håller (nästan) i skrivande stund på sy påslakan och örngott så vi ska kunna ha lika i vår nya fina säng. Jag längtar jätte mycket!
En sak till jag ser framemot med flytten är att jag ska utöka familjen, med en hamster! Efter många diskussioner har vi kommit överens om att en hamster nog passar oss bäst.
Fågel vill ingen av oss ha. Hund tar för mycket tid som vi inte har. En katt på fjärde våningen är ingen höjdare och kanin vill Gustav inte ha, inte heller något som liknar en råtta. Jag tror Skuttunge har avskräckt honom, hon som är så underbar. Det är inte hennes fel att det är jobbigt att hoppa in i buren när man är nio år, så vi brukar ha en hel kul plan på mattan innan det är dags för dammsugaren..
Så valet stod mellan hamster eller marsvin. Då vill jag hellre ha en hamster, de är sötare och dessutom springer de i rör och i hjul!
Jag har dessutom sett att de har små selar och koppel till hamstrar så vi kan vara ute och gå!
Det skulle nog se ganska löjligt ut, men tänk vad kul!
Snart flyttar jag! Välkomna på besök!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kommer!!!
Säg till när det är nogolunda klart så kommer jag när jag har tid.
Jag vill se din hamster (när den kommer).
Vad ska den heta? Kön? Färg?