tisdag, juli 15, 2008

En ledig dag

I går åkte jag och hämtade mamma och pappa i Långsele klockan fyra på morgonen. När jag kom hem var det 3,5 h tills jobbet skulle börja, jag lyckades somna om. Men jag var långt i från pigg när jag skulle upp igen. Det blev en seg dag på jobbet, speciellt med tanke på att det var min längsta arbetsdag på länge, 8-17.
När jag kom hem fick jag gott grillat kött.
Senare på kvällen åkte mamma och pappa bort igen, men den här gången tog de med min bror. Som tur är Skuttunge kvar hemma med mig, men hon får väl lite vara ensam då jag är och jobbar. Men jag tror nog hon klarar sig bra.
Nu har vi nyss varit ute i solskenet, men hon ville mest bara gå in. Så jag fick gå och hämta henne några gånger, hon fick lite motion i alla fall. För att vara 9 år är hon en riktigt pigg kanin!
(Om ett människoår är sju hundår, hur många kaninår är då inte Skuttunge?)
Nu är vi inne bägge två. Såg ut som om det skulle bli regn och då är det inte så lyckat att sitta ute med dator och symaskin.
Jag har snart fått ordning på mitt stök också. Tvättkorgen är klar, rummet är ganska städat och jag har precis börjat på det andra påslakanet och har kommit en bra bit. Idag ska jag försöka fixa till allting, får passa på när man får ha en dag för sig själv.

Nu har det löst sig kring flytten också. Hasse och Gustav tar bilen ner någon gång i augusti, typ runt den tjugonde. Sen hjälper Hasse Gustav att flytta alla möbler och städa ur den nuvarande lägenheten. Vi har ju dubbla lägenheter hela augusti så. Sen har jag bytt dag med Emma (en annan sommarjobbare på macken) så jag kommer iväg. Ska ner och springa tjejmilen med mor och syster den sista helgen i augusti, sen tar jag tåget därifrån till Trollhättan. Sen bor jag där!
Helgen därpå kommer mamma och Marre (vår granne) ner med mina lådor. De ska till Lidköping (grannstad till Trollhättan) på symässa.
Jag längtar jätte jätte mycket! 7 veckor kvar nu!

Inga kommentarer: