torsdag, juli 10, 2008

66 år mot 10 år

Det är inte sant! Fritzls historien blir bara sjukare och sjukare! Nu kan gubbj*veln komma undan med bara tio år i fängelset! Har man inte ett rättsamhälle med domstol för att skapa rättvisa?
Hur kan 10 år i ett fängelse vara ett straff som väger upp 66 år i liten trång källare? 24 år för Elisabeth och hennes barn; 19 år för Kerstin, 18 år för Stefan och 5 år för Felix, sammanlagt 66 år! Visst låter det otroligt rättvist?! Det är rent ut sagt löjligt och pinsamt att det kan vara så!
De tre övriga barnen som växt upp utan att veta om att deras mamma finns i samma hus som dem.
Den beryktade anledningen till att han spärrade in dottern är om möjligt ännu värre. "Jag ville skydda henne från droger". In my as! Hur kan någon tro på det! Om han verkligen ville skydda henne betyder det att han bryr sig om henne. Man våldtar inte någon man bryr sig om!
Jag skulle lätt ta droger än att leva 24 år i en källare och blir våldtagen av sin far!
Hon var inte äldre än jag när hon blev instängd. Den äldsta dottern är lika gammal som jag och blir nu utsläppt! Det är ett sådant absurdum du inte ens kan föreställa dig!
Att sen säga att han inte alls varit elak och bara gjort fel genom att hävda att han kunde ha dödat dem när som helst. Det var ju faktiskt tack vare han som Kerstin fick sjukvård och inte dog. Hurra! Du blev genast min idol och hjälpte. Eller nej, tvärtom, idiot!
Hur kunde inte frun veta vad hennes make höll på med? Om jag och Gustav bodde i ett hus och han hade en "hemlig källare" som jag inte fick gå ner i, så skulle jag givetvis vilja utforska den. Med min nyfikenhet skulle jag säkerligen smyga ner så fort han var borta. Dessutom måste han ha transportera ner mat och andra förnödigheter. Sen måste det ju bli ungefär dubbelt så mycket sopor. Lite misstänksamt kanske?
Ur ett annat perspektiv skulle jag vilja ha kontakt med min dotter om hon bara "försvunnit spårlöst". Jag skulle inte nöjt mig med något brev eller bebis då och då.
Helt klart lite misstänksamt..
Men jag kan inte låta bli att bli oerhört upprörd när jag läser och hör att han kan komma undan med bara tio år i fängelse!
I ett fängelse finns tillgång till mat, vård och du kan fortfarande hänga med vad som händer i samhället. Men de stackarna som levt i källaren har varit totalt isolerade från omvärlden. Tänk dig att du inte har sett solen, inte känt vinden i ditt hår eller hört fågelkvitter, aldrig någonsin.
De har inte haft någon möjlighet att träna heller, vilket är rent hälsovådligt! Avsaknad av sjukvård och tandläkare, dator och tv, kompisar och utbildning!

Josef är misstänkt för våldtäckt, mord, misshandel och frihetsberövande.
Jag tycker han ska fällas för allting!
De kan i alla fall inte skylla våldtäckterna på att hon var utmanade klädd på krogen eller att hon var för full i alla fall! Vem har frivilligt sex med sin pappa och fångvaktare?
Det finns ju bevis (faderskapstest och erkännande) på att han är pappa till sin dotters barn. Vilket bara det är olagligt! Men vi får väl vara glada att han inte fått barn med Kerstin också. Sjuka tanke, pappa till sina barnbarns barn!
Ja, ställer man inte upp frivilligt och inte kan fly är väl misshandeln också förklarad!
Mord är för att eftersom hon födde barnen i källare utan tillgång till barnmorska eller sjukvård dog en ur ett tvillingpar. Ett barn som under normala förhållanden hade kunna räddats.

Spärra in monstret på livstid och kastrera fanskapet!
(Kan man kastrera oskyldiga små djur, borde man väl kunna göra det med detta monster?!)

Här hittar du mer relevant information Dn och Wikipedia!

1 kommentar:

Anonym sa...

""Vem har frivilligt sex med sin pappa och fångvaktare?""


Du skulle bli förvånad över vad den genomsnittliga svenskan fantiserar över.