torsdag, juli 10, 2008

Vem sa?!

Vem i hela världen är det som har kläckt ur sig att kvinnor kan göra flera saker samtidigt! Det kanske ligger något i det om man dra det så långt som till stenåldern. Kvinnorna stannade hemma, tog hand om barn, lagade mat, samlade svampar rötter osv. Medan karlarna gick på jakt och fokuserade på ett enda objekt.
Hur som har det gått några år nu och Han/Hon/Den/Det som utformat det citatet skulle behöva ett studiobesök på mitt rum! (Lär nog sluta med att jag får byta kön för att inte förstöra gamla talesätt.) Inte nog med att jag jobbar så gott som varje dag syr jag både örngott och påslakan (samtligt, till olika sett dessutom), jag flyttstädar och packar. Jag försöker även byta tyg på tvättkorgen (eller vad man ska kalla den) och klä om mina stolar. Samtidigt sitter vid datorn, söker jobb, bloggar och läser böcker... Jag har massa ämnen jag vill hinna skriva om, men tiden räcker inte riktigt till. Kan väl bara säga att det är tur att fotbollen har sommaruppehåll och att jag varit för lat för att träna själv på sitstonde.
Låter kanske riktigt duktigt, men ta er närmare titt på min städning... Underbart! Allt annat är också bara halv färdigt!
Jag kanske borde strukturera upp det hela lite och ta en sak i taget.. Kan vara något, eller vad tror ni?

Inga kommentarer: