lördag, juli 12, 2008

50 dagar

Men det känns som en hel evighet! Jag skulle gärna dra fram klockan och flytta redan idag! Jag längtar så mycket. Ska bli så underbart att få komma iväg, bo med den man älskar och bestämma över sig själv! Snälla kan inte klockan börja gå dubbelt så fort?
Nejdå, nu har jag 29 arbetsdagar kvar, ett scoutläger, några lediga dagar (självklart inte i rad) och tjejmilen kvar. Sen kommer jag äntligen iväg.
Min flyttstädning och packning går sakta men säkert framåt. Arbetet går väl också framåt. Igår fick jag städa, en massa! Korvkylen slutade funka, toppen! Man får springa över hela affären för att få tag i lite räksallad. Det kom dit en kille och skulle laga, det visade sig att kylgasen läckte.. Hurra vad bra det blev, eller inte! Inte blev det tillräckligt kallt inte. Men massa dammråttor och skit drog han fram! För att inte tala om hur vackert det blev när han tömde ac-filtret över alla varor. Ni kan ju gissa vem som fick städa upp efter honom! Det gjorde han inte själv i alla fall.
Men, men i dag är det en ny dag. Ny tag.
Det är i alla fall lungt och skönt här hemma. Bara jag och brossan hemma och vi brukar kunna komma bra överens!
Syster har åkt på Gothia, bara att önska henne lycka till. Mor och far är på bröllop i Luleå, ska hämta dem vid fyra tiden på måndag för att de senare ska iväg på nästa tåg, till Göteborg och Gothia. Då åker även Petter med. Tur att jag får ha kvar Skuttunge hemma i alla fall. Till och med pojkvännen har åkt iväg. Han är på en välförtjänt semester på Gotland med Bonden och Hasse. Ha så roligt alla som får resa, själv räknar jag dagar till flytten!

Inga kommentarer: