söndag, juli 20, 2008

Tänkt om

Jag har tänkt om. Jag vill inte ha en hamster, jag vill ha en iller! Något coolt djur. Som en katt och hund i ett. Inte lika krävande som en hund med promenader ect, men inte lika självständig som en katt. Den största fördelen är väl att man kan ha den i en lägenhet, till och med en tillräckligt stor bur.
Sen är det enklare att resa med också. En hamster vill inte ha kallt, det går alltså inte att resa med den på vintern. Men en iller tycker det är roligt att leka i snön.
Just leka tror jag är nyckelordet. Jag gillar när djur är sociala och vill busa, leka och kela. Djur ska ha en egen personlighet men ändå vara sociala. Jag läste idag (självklart, jag har läst massa om illrar idag) att de behåller "kattungeliknande beteende" livet ut! Hur perfekt är inte det?!
Dessutom blir de betydligt äldre än en hamster.
Så nu har jag snöat in mig, igen.. Får se hur utgången ur snön blir, en iller eller ett helt annat förslag. Men har du någon erfarenhet av iller får du gärna höra av dig!
Läser på så gott det går, men vore soft med någon man kan fråga direkt..
Fast det får vi väl egentligen bestämma när vi bott i lägenheten ett tag, men jag är riktigt sugen. Jag måste verkligen få ha ett litet djur att pyssla om.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett tips från mig är att fråga i Helgons forum. Det finns garanterat folk som vet där. :) Annars tycker jag att iller låter som ett intressant val. :)