måndag, juni 27, 2011

Festival och konstig dag på DB

Nu är det bara timmar kvar innan det bär av. Borlänge. Peace and Love.
Behöver jag ens säga att det kommer bli jätteroligt och att jag längtar.
Om fem minuter ska jag ner till tvättstugan och hämta den sista tvätten och sen fort som bara den ner i säng. Det är något jag lärde mig när jag var liten, när man sover går tiden snabbt. Men också att när man vill somna så att tiden ska gå snabbt (se julafton och födelsedag) då är det som svårast att somna. Fast jag är nog tillräckligt trött för att somna ändå.
Jag har haft en intressant dag på DB i dag. Först var jag utelåst från redaktionen i 40 minuter. Efter många samtal hit och dit, ett till Norge. Kom en person som inte ens var inblandad i ringandet och släppte in mig.
Sen var det bara han och jag där. Jag hade knappt någon aning om vad jag skulle göra. Eller ja, instruktioner hade jag fått. Leta nyheter, få fram något om midsommarfirandet.
Jag är långt ifrån stolt över min insats i dag. Det är inte helt enkelt att jobba helg, ringa polisen, läsa dygnslistor, lyssna på polisradion, scanna av övrig media, ringa jourhavande förundersökningsledare på samma gång. Speciellt inte när Medelpad verkar vara ett av få län där det gått lugnt till under helgen.
Den fina medielogiken. Det är rätt hemskt, jag blev glad när det skedde en bilolycka så jag fick göra något konkret. Glad är kanske fel ord. Men det är så det är i jakten på nyheter. Dåliga händelser är bra nyheter.
Som tur var så var det ingen allvarlig olycka även om bilarna var ordentligt tillknycklade.
Efter den tur hade jag återigen svårt att komma in i huset. Min blipgrunk suger. Den funkar dagtid då dörrar är öppna och huset kryllar av folk, men inte när man behöver den som bäst. Jag är inte lika stolt över den längre.
Det måste jag kolla upp så det inte blir en repris nästa gång jag ska jobba helg.
Nu har de fem minutrarna gått och tvätten borde vara torr.

Över och ut på sådär en veckas tid!

Inga kommentarer: