tisdag, juni 14, 2011

Ond spiral

Jag tycker inte om dåligt väder, regn och gråa moln. De får mig ineffektiv och nedstämd. Metropatisk. Det är skönt när det finns ord för saker och företeelser. Så man slipper hitta på egna. Sätta ihop ord som inte borde sitta ihop eller helt enkelt kalla dem gronk, kojs och grejs.
Det märks ganska bra här när det är dåligt väder. Jag formar inlägg efter inlägg, men bara i mitt huvud. Mina fingrar får inte förmedla tankarna vidare. Rätt som det är så upplever jag något nytt och ytterligare ett inlägg tar form. Men bara i mitt huvud.
Det är därför jag inte skrivit ett ord om min korkade idé att försöka ta back-märket, hur fin balkongen är, hur svårt det är att hitta ek-siluetten eller om dagens tripp till Gnarp. 
Det är fortfarande dåligt väder, men det känns ändå okej nu. Det är inte så tyst är som det har varit i hela två dagar. Det hörs några klickljud och det knastrande ljudet från en skrollande mus. Det är inte jag som klickar och skrollar. Jag knapprar frenetiskt på tangentbordet. För hårt, som vanligt. Det är jag som nöter bort bokstäverna och får gropar i tangenterna. Speciellt stackars a, s och e. Fråga mig inte varför.
De senaste två dagarna har jag suttit framför datorn med en virkning. Filten är klar, den blev ganska stor, 120 x 180 cm. En hjärtekatt är ihopsydd. En annan saknar armar och ben, men garnet räcker inte. Så jag har börjat på en tredje. Jag har sett 15 eller 16 Glee-avsnitt. Utan text. Jag förstår nästan allt de säger.
Men som sagt har jag också varit till Gnarp en sväng. Idag. Med mamma och Tux. Gnarp är inte så roligt när det är dåligt väder. Vi gick en ganska lång, skön promenad, hälsade på grannen och åt. Sen åkte vi hem igen. 
Jag har också hunnit en sväng till gymmet. Det känns konstigt att vara där utan Gustav. Nästan som om jag var utelämnad och blottad. Jag vet inte varför. Men det var konstigt. Han var på middag med jobbet.

I går var min "storebror" här. Han kom sent, så vi fikade och pratade innan det var dags att sova. Snabb visit, men trevligt.
På tal om sova. Ge mig sol i morgon, tack.

Inga kommentarer: