tisdag, juni 07, 2011

Attans...

Typiskt, typiskt, typiskt.
I morse väntade ytterligare ett jobb-sms på mig. Ett från Dagbladet. Ni anar inte hur gärna jag velat tacka ja till att jobba i dag. Varför sitter jag i Sollefteå 13 mil bort. Varför.
Det värsta är väl att det finns ett svar på den frågan och ett ganska bra svar med. För att jag skulle jobba där i helgen och att min kusin är här så jag ville umgås med henne och för att macken gav mig jobb på torsdag med.
Åh. Hade jag fått smset i går kväll finns det en överhängande risk att jag satt mig i bilen och kört ner för en dag.
På bilden ser ni de nya DB-lokalerna. Fräscha, vitt och grönt och än så länge aningen kliniskt. Men det ordnar sig säkert till nästa gång jag ska dit!
Jag och Gustav, eller mest jag, som planerat att pricka av saker från inköpslistan till balkongen på onsdag. Men det funkar ju inte nu..
Det får bli på fredag istället och då får Ikea skylla sig själv om de inte fått in möblerna. Det finns vita med soffa på fler ställen. Sen är det fejkgräs som ska inhandlas och min stora silhuett ek i svart plåt. Någon som var man köper dessa fasadutsmyckningar? Ska strax (efter frukost) ta en tur på stan och leta lite. Jag ska bara få lite liv i brorsan och övertala honom att hänga på!

Inga kommentarer: