tisdag, juni 21, 2011

Grymaste sommaren

Jag måste ta ett ordentligt snack med den där solen. Det känns som om vårt förhållande inte riktigt fungerar längre. Jag får inte den tid och uppmärksamhet jag kräver. När jag vaknade tjuvkikade solen på mig, men så fort jag ville träffas gömde han sig bakom de där mörka molnen. Han verkar inte förstå hur viktigt det är för mig att vi tillbringar tid tillsammans. Vi måste bygga upp gemensamma referensramar för att förhållandet ska kunna bestå.
Jag har bestämt ny tid med solen på fredag och lördag, men är inte så säker på att han är med på noterna.
I morgon är det jag som inte har tid. För det står DB i min kalender och då är jag tillräckligt lycklig utan solen. DB på onsdag, torsdag och söndag. Jag var dessutom där för drygt en timme sen. Kråkade två papper och fick min nyckelplopp! Inte så lite häftigt!
Söndag verkar bli en läskig dag. Om jag förstod nyhetschefen rätt kommer jag i princip att vara ensam då. Fjärilarna kommer att kittla fint i magen på lördag. Det ska nog gå fint, men nog känns det läskigt alltid. Tur att jag får värma upp i morgon och på torsdag.
Midsommar ser ut att bli ute i sommarstugan, men det är inte helt spikat än. Men det känns som lagom långt bort och lagom avancerat. Vi måste väl få använda det svenskaste ordet på den svenskaste högtiden. Lagom är bäst, fast ändå lagom.

Då solen väljer att skina med sin frånvaro i dag så antar jag att jag inte har någon ursäkt att inte städa och se lite glee. Men det vore roligare att städa om det inte låg en nermonterad cykel över halva golvet i hobbyrummet. Jag kan inte sätta ihop den själv för det är kedja, bromsar, växlar och hela köret... Sånt kan inte jag. Det kommer bara bli fel och Gustav kommer svära åt mig. För helt garanterat kommer jag förstöra något...
Back to business...

By the way. Nästa vecka blev just fullbokad. Jag sa ju att jag skulle ha den bästa sommaren ever. Det går inte utan en vecka i tält. Nu snackar vi inte scoutläger, utan Peace and Love. Ante bjöd just med mig! Det kommer att bli grymast! Dags att tömma alla minneskort till kameran!!

Inga kommentarer: