torsdag, juni 09, 2011

Händelserika dagar

I går var en händelserik dag, precis som i dag. Men kronologisk ordning brukar vara vettigt. Förmiddagen spenderas i solen och sedan blev det en liten tur in till stan. Jag gjorde inga direkta fynd och lillasyster var inte alls särskild sugen på en shoppingtur, inte ens då jag mutade med glass. (Hon hade slutat skolan och skulle åka hem med mig.) Väl hemma ville kusin titta på grannens killingar. Vilket var mycket gosigt. Urgulliga. Det resulterade även i en hel del bilder. De hade också får och lamm, men de var inte riktigt lika bildsköna.
Nej, fel av mig. Jag var inte lika duktig på att fota dem. De var vackra, men lite skygga.
Jag har bestämt mig att jag och kameran ska bli bästa vänner och uträtta stordåd i sommar, så det här är en ganska bra början. Jag tömde även nyss alla tre minneskorten. Det var bilder sen höstens nollning på dem!!
På kväll blev det lastbilsåkning. Det är ett riktigt skönt sätt att umgås. Brorsan kör och jag sitter bredvid och virkar. Jag fick vara med om en pålastning ute i skogen och en avlastning i Ortviken. Det är ganska spännande med pålastning. Hela ekipaget skakar när stockarna åker på. Annars skumpar det rätt mycket i hytten också, men man sitter högt och bekvämt.
Det kändes lite surt att åka tillbaka till Sollefteå när vi var så nära min säng som Gustav låg och sov i. Men macken behöver mig i morgon så det var inte mycket att välja på. 


Även den här dagen började i solen. Låg och virkade i någon timme innan jag fick för mig att tvätta bilen och gräva i mammas trädgårdsland. Så nu tänker jag komma hem och äta majrovar till hösten. Sen blev det ytterligare en sväng på stan. Behövde mer garn till min mormorsrutorfilt. Den börjar bli färdig nu.
På fredag ska balkongen fixas och då vore det kul om även filten var klar.
På kvällen var jag och kikade på syster och hennes fotbollslag. De vann. Sen till dagens riktiga höjdpunkt, åkturen med bubblan. Jag älskar bubblan. Finare bil får man leta efter. Visst, lite småskavanker har den, men vad gör väl det. Bubblan är sommar för mig!

Inga kommentarer: