måndag, juni 20, 2011

Hjärtekatterna har öppnat ögonen

Äntligen, äntligen. Äntligen så är hjärtekatterna klara. De är varken fina eller roliga att virka. Men det är för en bra sak. Först tyckte Emmelie att jag skulle virka en, sen Ann och för några dagar sen Matilda. Mitt i allt ville Hinds (kårmupp) ha en, för att han är ett hjärtebarn. Så den vänstra heter Emmelie, för hon var först och den katten gjorde jag först, den i mitten är Matilda och den ska Hinds få och den högra är... ..trumvirvel.. Ann.
(Ja, deras hjärtan är mjuka och fluffiga. Älska fluff.)
Nu ska de två yttersta packas ner och skickas i väg till Göteborg och den i mitten stannar här och väntar på någon kåraktivitet.. Och jag har äntligen fått börja sticka något så somrigt som strumpor! Svartvita strumpor med en fläta bak. Flätstickning är roligt!
I morgon har jag en date med solen, hoppas han kommer. Det gjorde han inte i dag. I stället dateade jag Glee. Kurt är fortfarande bäst! Men snart är avsnitten slut, då finns det inget alternativ än att se om dem!
Jag ska dessutom ner på DB (Dagbladet) en sväng i morgon och få nyckel och förhoppningsvis även ett schema.
Men nu är det sängdags.

1 kommentar:

jjjjjjj sa...

Åh vad bra! snällt.