fredag, november 27, 2009

Today conna be a good day

Jag njuter fortfarande över att inte ha bildkollaget och vapenskölden hängande över mig. Men idag är det dags att ta i tu med nästa uppgift, därför sitter jag och väntar på Linnea och Ida nu. Som borde varit här för en kvart sen, men sängen var mycket skönare... Jag förstår er!
Det gav mig bara lite mer tid på mig att städa och fixa med alla räkningar som samlats och även den som inte samlats. Mitthem kände visst för att inte kräva oss på pengar på december, så jag fick ringa och fråga efter siffror idag så vi med gott samvete kan bo kvar här.
Jag ska även åka hem idag för imorgon ska jag inte göra av med mer pengar utan dra in lite från macken. Sen på söndag hoppas jag dra in ännu mer då det också är marknad, som jag missar med en mil! Men jag ska hjälpa till med förberedelserna i alla fall. Flugsvampar, tawashi och armband blir det som säljas tillsammans med allt vad resten av familjen nu lyckats producera.. Håll gärna en tumme för oss.
Det bästa med marknaden är nog att jag kan lägga ner massproduktionen och koncentrera mig på det jag egentligen vill göra nu. Just nu är det stickning som gäller, men kan inte avslöja mer än så då det lider mot jul. Nackdelen med att inte vara helt anonym i sin blogg, kanske?

Jag har på känn att det kommer att bli en bra dag i dag. En dag som känns bra bara för att man hinner med så mycket vettigt... Städat, lagat påslakanet (som jag stört mig på att täcket kryper ur), skolarbete, fixat bort räkningarna och sen åka hem.
Av någon anledning så har jag energi idag, jag tror att det kan vara för att solen skiner på mig idag och jag har fått härliga timmar sömn.

Inga kommentarer: