söndag, november 15, 2009

Helgen är slut

Så var helgen slut, en kort summering skulle bli 10 svampar, besök och presentinköp. Men det blir sällan kort då jag sätter mig framför tangenterna.. Gustavs föräldrar åkte hem vid halv sex idag, men innan dess var jag och Lena ute i Birsta. Idag igen, men den här gången var mindre kaotiskt än i lördags, då jag knappt visste var jag var.. Nu var det målmedveten presentjakt till herr hopplösa Gustav. Maken till pojke att inte önska sig saker finns nog inte. Om några år kommer nog hans paket vara lika tråkiga som pappas; strumpor, kalsonger, lukta gott (=deo) och skumtomtar... Men riktigt så illa blev det faktiskt inte. Jag passade på att fixa både julklapp och födelsedagspresent. Lika bra att passa på, jag menar det är inte så ofta jag är i Birsta utan honom och har möjlighet att smussla hem presenterna... Nu måste jag bara hitta ett lämpligt gömställe...
Jag också som jag nämnde virkat en hel del svampar, flugsvampar närmare bestämt. Är det någon som kan förklara vad flugsvampar har med julen att göra?
De ska hur som försöka säljas på julmarknaden om två helger. Jag tror nämnligen att jag har tawashi så att det räcker (och förhoppningsvis inte blir över). Det borde vara ungefär 30 stycken, fast i tre olika utförande.

Imorgon får vi nytt besök, Jocke tar en sväng förbi. Honom var det ett tag sen man såg nu, så det blir bara trevligt. Någon mer som sjunger för Gustav på tisdag...
Vi har redan haft mer besök här än på ett helt år i Trollhättan.. Undra vad det kan bero på.. Några mil kanske?

1 kommentar:

Linnea sa...

Ja jag tror vi gissar på milen;)