lördag, november 14, 2009

Körig vecka och välbesökt helg

Hoho Världen!
Äntligen så var det helg, lite lugn å ro och inte så tidiga morgonar.. Veckan som gått har det varit extremt mycket skola. Även om det varit roliga saker vi lärt/håller på lära oss (läs photoshop) så tar det på krafterna. Vilket är anledningen till min frånvaro här.. Jag har lärt mig en hel del nytt, mer nytt än jag lärde mig i Indesign. Men också här känner jag att det är väldigt skönt att man faktiskt har klickat runt i programmet lite innan. Det underlättar mycket, speciellt då vi har en, visserligen ascool, kille som undervisar oss på engelska. Men tack gode gud för att han förstår svenska. Det är verkligen en skum känsla av att fråga något på svenska, få svar på engelska och sen försöka att inte svara på engelska.. Per automatik så vill man svara på det språk man blir tilltalad.. Jag kan tänka mig att han har jätte roligt åt oss när vi switchar mellan engelska och svenska.
Vi har fått en upppgift och ska göra ett fotokollage med oss själva eller i fall om oss själva. Jag har en ganska kul idé på gång, så jag hoppas jag kan genomföra den på ett bra sätt. För att det går är det ingen tvekan om...
Om det inte blir bra så har jag ändå fler idéer på lut, att vara kreaktiv betyder idérikedom. Idéer är något man kommer på som kanske inte är gjort tidigare och rikedom betyder att ha överflöd av...

Jag ska nog pyssla lite med det i nu i helgen, om det blir någon tid över. För tro det eller ej, men den är ganska bokad. Igår kom min familj hit, sover över tills idag och nu är Gustavs föräldrar här. Ingen panik - alla på en gång!
Nej nu ska jag kreaktiva lite grann!

Inga kommentarer: