tisdag, november 24, 2009

Konsten att sätta stopp

Nu får det räcka innan jag blir galen... Har suttit och häcklat över illustrater och photoshop fler timmar och dagar nu. Visst, det skulle säkert bli bättre om jag satt mer, men jag tror risken att jag i all min lesshet bara förstör dem ännu mer. Det är så mycket enklare att få snygga bilder i huvudet än omsätta dem i datorn eller med papper och penna. Jag önskar nästan att jag kunde teleportatera bilder till så väl andra huvuden som till en dator! Nu ska jag istället ägna mig åt lite läsning i kurslitteraturen som äntligen har kommit. Segare internetshop har jag då aldrig mött och de har ändå studenter som främsta kunder, man tycker ju att de borde veta att böckerna behövs snabbt då...
Sen ska jag nog fixa till den sista svampen, jag ska ha 15 stycken till marknaden. Ni kan inte gissa vad typiskt, marknaden har ju varit planerad jätte länge. Men ett sms förstörde allting. Chefen tyckte jag skulle jobba den helgen och det har jag inte råd att tacka nej till. Det är då dåligt typiskt att det ska vara samma helg... Men, men, jag tjänar mer pengar på macken än vad jag gör på marknaden i alla fall. Fast det hade varit kul att kunna vara med en liten stund, men det krockar precis. Jag hinner vara med och ställa fram, men inte mer...

Något mycket roligare är att Gustav har fått jobb. Visserligen i Härnösand, men ändå ett jobb. Dessutom verkar det riktigt vettigt och det lät som en hel del arbetsförmåner också, som ett gym med bastu..
Idag fixade jag ett busskort åt honom så han ska slippa köra bil fram och tillbaka varje dag.
Själv åker jag mest bara buss numera, vädret är fortfarande dåligt och trots att vi impregnerat mina skor så skulle mina fötter ändå bli blöt om jag cyklade.

Igår var jag med Ewwe och Nelly ute i Birsta. Var kul att äntligen få träffa mina sötnosar igen, var sjukt länge sen. Men jag har fullt upp i skolan och Ewwe är inne i flyttkarusellen... Vi kollade nya möbler åt dem och köpte färg till Nellys rum. Ytterligare en klädkammare som ska förfinas, jag lovade att hjälpa till med spackling av de fula hålen... Det kommer bli jätte fint, en vit färg med lite rosa nyans i.

Inga kommentarer: