onsdag, juni 11, 2008

Vilken dag

Kanske var lite otydlig igår, men föregående bild visar inte hur jag ser ut nu. Utan hur jag såg ut i höstast. Nu däremot ser jag ut som på bilden till vänster!
Jätte härligt, om än ovant. Det som är mest ovant är luggen! Jag har haft lång lugg ända sen i förskolan då jag fick för mig att spara ut luggen, eftersom de äldre barnen hade långa luggar!
Men jag trivs i mitt kortare och lite tuffare hår.
Sen är det så skönt att gå och klippa sig. Är riktigt skönt när någon håller på med håret! Skulle kunna gå och klippa mig bara för att någon ska hålla på med håret. Spruta vatten på den, kamma det åt olika håll och sen skära av det..
Det tog drygt en timme att bli av med allt, det låg riktigt långa hårlockar på golvet när hon var färdig med mig.
Trodde inte jag hade så mycket hår.
Apprå på lockar, de verkar ha följt med håret som klipptes bort, har inte sett till dem trots att jag duschat.. Kändes lite tråkigt att duscha bort all gegga hon fixade till håret med. Man kan ju aldrig få samma frisyr själv som frissan gör. Men jag ska försöka i alla fall!
Men jag var ju tvungen att duscha, har haft fotbollsmatch idag. Det var länge sen jag spelat mot ett lag som använde så mycket fula knep. Vad domarn gjorde ska vi inte ens prata. Kan man inte döma offside kan man hålla sig till sjumanna fotboll (som jag gör). Men det som verkligen fick det att brista för mig var en så ful "efterslängs-spark" en motståndar mittfält gav Daniella. Man har ingen heder i kroppen om man ska hålla på med sådana fulknep. Jag har aldrig tidigare svurit högt på plan. Vet att jag skulle haft en varning för det, men det var så fullt gjort. Domarn brydde sig inte om mitt lilla utspel heller. Men jag blev inte snäll efter det..
Olyckligvis och minst sagt orättvist nog förlorade vi med 3-1.
När jag hem fick jag veta att familjen fått en ny medlem, en liten fågelunge. Den hade suttit ute på trappan alldeles ensam. Så de hade byggt ett lite bo av bomull i en papplåda och matat stackarn med myggor. Just nu ligger den i lådan nere i hallen, den hade tydligen börjat frysa så den får bo inne. Jag har lagt dit några döda flugor och hoppas att de är uppätna i morgon, men mest troligtvis lever inte den lilla längre....

Men inte konstigt att han börja frysa. Vädret har gjort en helomvändning. Lagom till de flesta skolavslutningarna. Grått, trist, kallt och i bästa fall uppehåll. Jag ska inte säga att regnet inte behövdes, men det kan väl regna på vatten och vara fint på dagarna?!
Även fast jag jobbar så är det faktiskt mycket roligare med sol, om inte annat för de som inte jobbar. Hoppas verkligen för alla sollefteåstudenters skull att det klarnat upp tills på fredag och Grattis i förskott alla ni!

Nu ska jag ta och sova så jag orkar upp i morgon. Lite skönt är i alla fall att jag inte börjar förrän klockan ett, så jag kanske hinner städa upp lite grann. Förhoppningsvis har min router kommit då också. Pappas gamla har gått sitt öde till mötes och skickar paket (signaler) på andra sidan. Den nya kommer att skicka trådlösa signaler till mig så man kanske kan sitta uppkopplad ute i sommar, då man väl är ledig. Två flugor i en smäll!
God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blev bra med ditt hår =)
Är du nöjd själv?