fredag, juni 13, 2008

En tofs

Men titta, jag kan få ihop en tofs! Helt otroligt, visst är den lång! Jag har varit och köpt massa hårnålar idag, så kanske kan snygga till den lite. Jag försöker fortfarande vänja mig vid håret, tar fortfarande på tok för mycket shampoo och balsam. Svar på Petters kommentar till förra inlägget, ja jag är nöjd med mitt hår. Ska bara lära mig fixa till det och vänja mig vid luggen! Kul att du tyckte det blev bra!
Idag har jag jobbat, lite grinig tid, 13.00-19.00. Verkligen mitt i dagen, om man räknar med lite sovmorgon.
Man med tanke på kunder och arbetsuppgifter var det helt okej tid. Jobbar samma tid imorgon, vilket gör att jag åtminstone kan se sollefteå studenternas utgång. Får passa på att gratta polarna då. Sen kanske man ska ut något på kvällen, tror det skulle vara något i parken då.
Får verkligen hoppas att vädret gör en helomvändning tills imorgon. För som det har varit den här veckan blir det riktigt illa. De hade gärna kunna få lite av det toppen vädret "vi i kramfors" fick.. Höll på svettas ihjäl den dagen. (Borde ta och skriva om studenten snart... Ska bara samla på mig lite mer bilder först.)
Idag hade jag fotbollsträning, vi fick toknöta skott. Vilket är bra för mig, men jag gillar mina specialare, men ska väl försöka lära om mig...
Sen kom min router idag, mot alla odds lyckades jag installera den (dock med telesupport från min privata nätverkstekniker)! Fast det trådlösa fick jag inte till, eller på sätt och vis, men ändå inte.. Nätverket funkar från, men min tar inte emot signalerna, något med något lösenord eller så. Gustav, hjälp!
By the way, lilla PimPim (fågeln) har inte rört flugorna eller sig själv sen igår, så imorgon ska han ner i jorden. R.I.P.
Men nu väntar sängen, måste ju upp så jag tar mig ner i parken imorgon, ska inte vara lika trött som jag var på min egen student.

1 kommentar:

Nordic Rockabilly sa...

Woho! Grattis till tofsen och 2-årsjubileumet, och mitt deltagande i sorgen efter PimPim...

Jag kan också ha hästsvans, fast jag behöver inga hårnålar för det :) bara min tofs är typ 15 cm

Ha en bra dag på jobbet (och på stadsfesten) och fortsätt be till vädergudarna så att jag kommer iväg till Kälarne imorgon! ;)