måndag, juni 30, 2008

Ledig dag och nya smycken

Idag har jag varit ledig från macken och det har varit jätte skönt!
Jag har haft en jätte bra dag!
Började med att jag sov tills jag vaknade av mig själv, väldigt skönt.
Sen klev jag upp, gick omkring i pyjamas ett tag. Hämtade posten och såg att kvittona på smyckena (örhängen och armbandet) som jag fick av kusinerna på mammas sida kommit. Sen pratade jag med Marremsn ett tag, hon gav mig den briljanta idén att göra gröt till frukost. Samtidigt ringde Mate, som hade en timme kvar till hans jobb började. Så han kom över en sväng och vi satt och pratade lite grann. Tiden bara rann i väg, plötsligt frågar han vad klockan är. Oj, det var sex minuter tills han skulle börja så jag skjutsar ner honom på sjukhuset. I samma veva passar jag på att fara ner på stan. Hämtar studentbilderna på Sandbergs. Kan inte säga att jag är 100 procentigt nöjd, men det blir man väl sällan när man själv är objektet på i bild... Sen köpte jag tråd på Skattkistan, 2 rullar för 10 kr.. Jag håller på sy påslakan och då går det åt flera mil tråd...
Jag hittade även en tillbringare jag köpte. Jag är riktigt sugen på att flytta och det har aldrig varit så roligt att kolla på tallrikar, skålar, våffeljärn och andra hushållssaker som det är nu!
Vid fyra åkte jag in till Kramfors. Var ett tag sen jag var där.
När jag kommer fram till guldfynd, där jag skulle byta smyckena, får jag den positiva överraskningen att de har 25 % rea på hela sortimentet!
Inte helt fel kan jag lova. Det tog en stund innan jag hittat vad jag ville ha.
Blev en hel del, kan jag lova. Se bilden ovan.. Tre halsband, tre hängande örhängen och fyra små hjärtan (till de tre resterande hålen) och fem läckringar.
Inte illa!
Inte för att det var något direkt fel på de första jag fick, men jag är ganska övertygade om att jag kommer använda de här betydligt mer. Smycken är nog bland det svåraste man kan köpa till någon.
Jag kände mig nästan som en prinsessa när jag gick omkring bland alla smycken och kunde välja nästan vad jag ville!
När jag valt klart gick jag och åt en hamburgare som middag. Jag är inte så bra på att ta mig tid att laga mat nu när jag är ensam hemma, så jag tyckte det var lika bra att få det där med middag bortgjort...
Resten av kvällen ska jag spendera växelvis vid datorn och annars vid symaskinen!