tisdag, juni 17, 2008

En hyllning till min mobil

Oj, vad den fått varit med om stryk genom åren, har snart haft den i två år. Mina mobiler har en genomsnitts livstid på 2,33 år. Men min nuvarande, Nokia 6020, tar helt klart hem priset. Jag är långt ifrån petig om den ramlar i golvet, tycker mest det är kul när andra ojar sig och "bryr sig". Men jag var med Petter på en stor fin sten en bit i från vår stuga. Vi tog fina bilder mot havet och solnedgången, hade riktigt trevligt. Sen tar Petter en bild på mig, "Den blev fin, synd bara att din jacka låg i vägen.." Det är väl inget problem tycker jag och flyttar lite oförsiktigt på jackan, utan att tänka på att jag lagt en massa batterier där (extra till kameran) och min mobil där! Dunka, dunk, plums. Först när för sten och sen ett dopp i havet! Saltvatten och mobiltelefon.. Ingen toppen blandning. Men eftersom det här är en hyllning förstår ni nog redan att den still alive! Den lyste fortfarande när jag plockade upp den i vattnet, men jag är inte helt blåst så jag slet ut batteriet så fort jag kunde och började torka stackarn.
Efter några till bilder (utan en jacka iväg) tog vi och åkte hem fick den torka framför den öppna elden tills pappa kom på den briljanta idén att torka den framför elementet som sprutar ut luft!
Nästa dag, för övrigt Petters födelsedag (GRATTIS!), startade den utan problem, dock har den ingen bakgrundsbelysning längre.. Men ändå! Det är inte alla mobiler som klarar av att bada inte! Lite jobbigt att det inte går att sms i mörker längre, eller ja läsa svaren, knapparna och ordens ordning i t9 kan jag vid det här laget.. 19430 sända sms i dag och mobilen är knappt två år..
Jag kommer aldrig köpa någon annat märke än Nokia, de jag haft tål det mesta.. (Min förra smsa jag sönder, knapparna slutade fungera... Och min allra första, som jag sålde jultidningar för att få, ja det är antik vid det här laget.. Simens C30! Sug på det, svart/vit men lyste med rött!
Ring om ni vill något ;)

1 kommentar:

Nordic Rockabilly sa...

jag gillar sune eriksson jag :P