måndag, juni 09, 2008

Så var sommarlovet slut

Imorgon är det dags att börja jobba. Sen har jag arbetstid fram till sista augusti. Vet att jag inte ska klaga och att många skulle byta med mig.. Men det känns ändå tungt. Ingen sommar, inget solande, inget badande, ingen ledighet. Eller jo, en vecka då jag åker iväg på Boomerang och fyra dagar som jag ska vara på semester med Gustav. Vi måste bara komma på vad vi ska göra? Förslag på vad två studenter kan hitta på för en inte allt för stor slant mottages öppenhjärtat?
Idag har jag varit och tagit studentbilder, seriefotografering. Trots tre år på media känns det fortfarande dumt att posera framför kameran. Hoppas det blev bra bilder, eller snarare att jag ser någorlunda ut på dem. Jag hann inte riktigt sminka/fixa håret klart och jag glömde halsbandet hemma.. Kommer väl bli något som ingen utom jag, som vet om det, tänker på.
Resten av dagen tillbringade jag med Gustav. Vi bar bort jorden från ekplanteringen (fick två små ekar av Lena och Åke (Gustavs föräldrar) i studentpresent) och allmänt tog det lugnt.
Vi var även och kollade på hushållsmaskiner. Vi har snart allt vi behöver; elvisp, toaster, brödrost, micro, symaskin, vattenkokare och mixer. Inte så illa om jag får säga det själv.
Jag har planer att lägga min studentpengar på en färgskrivare, våffeljärn, strykjärn och matberedare.
Nu ska jag fortsätta fotografera mina presenter så jag senare kan skriva om dag S (tudent)!

Inga kommentarer: