torsdag, juni 19, 2008

100 saker.. eller nästan

Jag har nu börjat återuppta några av punkterna på min "100 saker-att-göra-innan-jag-dör-lista". Fast jag har inte riktigt hundra saker på den, och några är jag på väg att stryka, trots att det är fusk.. Men det var så länge sen jag gjorde den så det står massa korkade saker på den..
Men den punkt jag håller på med nu, läsa hela bibeln!
Ursh vad tråkigt det är, den sämsta sagoboken hittills. Då den är så tråkig och enformig är det perfekt att läsa när man vill somna.. Men jag tror ändå det kan vara nyttigt att läsa igenom den. En riktigt intressant grej är att man väljer att "plocka bort regler" efter eget behag idag. Det har ju varit en massa diskussionerhur vida homosexuella ska få gifta sig eller inte. Argumentet emot brukar ju vara, Gud har sagt, Gud tillåter inte... Men fine, ge oss månggift också då! Redan på Rebecka och Isaks tid är det helt okej med en massa fruar. Jacob (deras son) jobbar 14 år för Labans två döttrar, Lea och Rakel. Sen får han barn, söner förstås, både med dem och deras slavinor! Det var tydligen jätte jätte viktigt att få många barn och ett talrikt folk...

100 saker att göra
(Fetmarkerade är avklarade)

1. Hoppa fallskärm
2. Hoppa Bungyjump
3. Se Modo vinna sm-guld
4. Simma med delfiner
5. Åka vattenskidor/ Wakeboard
6. Testa surfa (/Vindsurfa)
7. Tåg/båtluffa
8. Besöka 25 olika länder (Hittills; Grekland, Turkiet, Polen, England, Egypten, Norge, Finnland, Danmark)
9. Skaffa ett eget husdjur
10. Lajva
11. Träffa (minst) en Modo-spelare
12. Ta studenten

13. Flytta hemifrån (till hösten (= )
14. Få något jag skrivit publicerat
15. Läsa hela bibeln
16. Skriva en bok
17. Ta körkort på bil
18. Ta skoterkortet
19. Ha garnflätor i hela håret

20. Bli av med min läsa-inför-många-fobi
21. Sova under bar himmel
22. Sova på ett tak

23. Skriva en rolig parodi
24. Köra/Åka bil på Autobahn i Tyskland
25. Bada i sågspån
26. Sitta längst fram i en bubbeldäckare
27. Få tio stycken att hålla på Modo
28. Bygga en snöiglo/bivack
29. Gå med i någon form av Modosupport
30. Paintball-krig
31. Åka väska rullband/dylikt
32. Rida kamel eller dromedar
33. Äta 10 liter glass under en helg (själv)
34. Vara vaken i över tre dygn
35. Spela hockey i riktig utrustning
36. Åka helikopter
37. Äga en äkta Zacke-matchtröja
38. Eldpojs
39. Skaffa magrutor
40. Lära mig jonglera
41. Lifta med en okänd
42. Sova i sidenlakan med sidenpyjamas
43. Gå från Sollefteå till Övik
44. Hitta min tvillingsjäl (exakta kopia)
45. Göra en film av Pojken utan namn
46. Hoppa från Hågesta bron
47. Spå mig på riktigt
48. Bada isvak
49. Cykla till skolan (fem mil enkel)
50. Bergsklättra med livlina
51. Fylla en fontän med skum
52. Styla en egen bil
53. Lumpen
54. Komma in på journalisthögskolan
55. Se en död människa
56. Gå på skumparty
57. Klä ut mig till kille
58. Åka/paddla osv. båt i kanalen (badkar gills..)
59. Lära mig meka (halv bra i alla fall)
60. Äga en streetsurfer
61. Klippa en riktig frisyr

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur många saker på den där listan har du skrivit dit efter att du gjort grejorna ;)

Nordic Rockabilly sa...

Det enda nordiska landet som gills är Island, för dit måste man flyga! Norge sitter vi ju ihop med, och samma med Finland. Och till Danmark går det en bro... :P