lördag, juni 14, 2008

Hemmakväll blev utekväll

Åh, vad roligt, älskar att vakna till ljudet av regn.. Eller inte. Har nästan funderingar på at stänga mitt annars jämt öppna fönster...
Efter jobbet igår satt jag vid min dator och hörde musiken från parken (fem km bort), eller rättare sagt var det basen jag hörde..
Sen ringde Mate så jag tog cykeln och drog mig ner dit. Jag hittar Mate med en hel drös andra killar och ett enstaka tjejer. De är sugna att gå in på bowlingen, som precis har stängt. Jag och Mate tog en "scoutingtur" ner till parken där de spela musik. Jag tycker bilden talar nog klar text för hur livat det var där. Visst är det lite typiskt Sollefteå, när något är gratis är det inte lika kul.. Jag menar, det var ju till och med uppehåll hela kvällen! Eller ska man vara riktigt sanningsenlig var det nog avsaknaden av sprit som fick folk att välja impuls före parken. Yieppe, impuls, ända stället som var uppe. Stans svinigtdyra bar, 95 kr för en sexa, 75 kr för en 4 och 50 kr för en cider eller öl, dessutom 100 kr i inträde och har du gått därifrån måste du betala om. Finns anledningar till att jag inte gillar det stället. Dessutom gillar jag inte ägaren. Hade honom i hemkunskap för en himla massa år sen. Jag tyckte inte han var bra på lära ut (rent allmänt så sög mina hemkunskapslektioner under högstadiet), sen att han kalla oss elever griskultingar och halvstötte på de flesta höjer inte direkt förtroendet. Men det som fick bägaren att rinna över var när han satte sig mittemot mig i matsalen och utan att säga något börjar äta majs... .. från MIN tallrik!
Sen har impuls fått rykte om att vara stökigt också på senare tid, men men. Där var vi i alla fall. Drack inte vidare mycket, en bacardi och en fyra. Mate drack desto mer.. Vi dansade runt och pratade med folk, typ Mates klass och gamla klasskompisar från Vallatiden. Jag känner tydligen inte speciellt många i Sollefteå längre, jag har betydligt roligare när jag går ut i Kramfors... Men det ska vi göra ikväll, stadsfesten!
Jag hittade även Pattis där i vimlet, hon fick sina danser, kramar och samtal hon med. Sen när stället stängde ner, vid två! Välkommen till skogshålan!
Gick jag med henne till Ernst Andersson (som det inte heter längre, men alla som vet, vet vad jag menar). Sen cyklade jag resten av biten. När jag kom hem tog jag och åt middag, omelett, te, juice, jordgubbar och grädde! Jag hade då inte ätit på tolv timmar (åt en baugett på jobbet vid tre tiden). Tjugo i fyra är jag i säng, jag som bara skulle ner och kolla läget på stan..
Tur jag inte börjar förrän elva idag så jag är rätt utvilad nu. Jag har dessutom jobbets bil hemma så jag behöver inte cykla ner. Marie var orolig för att den skulle bli vandaliserad om den stod på macken eftersom det var utekväll för studenterna.
Men nu ska jag ta och äta frukost och packa för ikväll!

Inga kommentarer: