onsdag, april 13, 2011

Sommarkris

Att våga eller inte våga det är den stora frågan. Våga släppa något tryggt och hemtamt för en chansning, eller inte... Ursch, jag gillar inte min sits inför sommaren.
Jag har macken om jag vill, men de måste veta ganska snabbt om jag kommer hemhem till sommaren. Min förhoppning är att få vara på en tidning i sommar och helst i Sundsvall.. När kan man förvänta sig svar? De krokar jag fortfarande väntar på napp är Tidningen Ångermanland (som reporter eller redigerare), Dagbladet och Sundsvalls Tidning som redigerare.
Jag antar att jag måste ta tag i det i morgon och ringa upp och fråga. Så kanske jag kan få veta när de vet i alla fall. Besvärligt värre.
I övrigt var jag på gruppintervju på Coop i dag. Så vi får se hur det går där. Det kändes i alla fall bättre och mer strukturerat än sist jag var på gruppintervju. Den här gången kändes de som om de såg alla och faktiskt hade läst ens cv innan. De kom i håg att jag var från Sollefteå. Bara en sån sak.. Så nu får vi se, svaret kommer till veckan om man går vidare eller inte.
Jag borde kanske ha sökt någon sommarutbilning som backup plan, någon grundkurs i juridik eller samhällsvetenskap hade varit intressant. Men som student behöver jag en inkomst i sommar, inte ett bidrag från csn...
Det känns inte alls kul. Men i morgon får jag ta tjuren vid hornen.
Nu ska jag ta och läsa lite. Har infört 50 sidor per dag igen. Annars skulle jag aldrig ta mig igenom boken... Men i dag ska sidorna 150-200 läsas och sen är det bara halva boken kvar!

"Lika utfalls-designen, olika utfalls-designen och avvikande utfalls-designen är tre sätt att med hänsynstagande till värdet på den beroende variabeln få fram information om förklaringar till det fenomen som intresserar oss."

Inga kommentarer: