onsdag, april 06, 2011

I väntans tider

Återigen är jag uppe flera timmar än vanligt. Jag sitter och har telefon- och mailväktare. Innan jag skulle gå och lägga mig fick jag ett mail av dagens skugga. Bilen hon skulle ta hit strejkade så nu sitter jag och väntar på om de löst sig eller inte.
I går fixade Gustav massa med min cykel. Jag fick nya bromsklossar, han hittade felet på min dynamolampa (behöver köpa lite grejer (HO lampa ST) så ska den lagas också) och viktigast av allt jag fick en cykelkorg fram! Så nu slipper jag ha den bak på pakethållare, betydligt snyggare och mer praktiskt. En fastmonterad korg fram i stället för en fastlåst bak.
Snart är det lördag och då är det 80-talsfest! I dag ska jag, Sandra och Sarah leta kläder och sen blir det middag hos mig och 80-talsfilm på projektorn. Just nu sitter jag och tittar på filmar från nyss nämnda årtionde för att få en känsla vad man hade på sig. Neon, benvärmare och axelvaddar eller lager på lager. Pins verkar också ha varit en häftig grej. Jag får flörta lite med Gustav så kanske jag kan få låna den urhäftiga nej till kärnkraft-pinen.
Nu ska jag ta och göra klart min tredje virkade älg. Mycket rolig figur att virka, även om den är tipskrävande.
Ni vet, allt för att slippa öppna metodboken!

Inga kommentarer: