fredag, april 08, 2011

Skinande dag

Jag har verkligen inte gjort någon succé som studentambasadör. Sen jag i höstas gick utbildningen har jag inte gjort ett enda ynka jobb. Men jobbet skulle inte få gå ut över studierna, något som jag tagit fasta på. Förra torsdagen skulle jag fara till Härnösand och stå i en monter och fredagen efter skulle jag ha en skugga. Det blev inställt till förmån för mina två underbara dagar på Dagbladet. I onsdags skulle jag ha en skugga från Leksand, men hennes bil gick sönder så hon kunde inte komma. I går skulle jag ha åkt till Sollefteå för att presentera skolan, men det var bara fyra anmälda så det blev inställt.
Heja mig! Eller hur.
I dag hoppas jag på vändning, klockan elva har bestämt tid med en skugga. Så nu kanske jag äntligen får göra premiär som representant för skolan. Håll tummarna för att inget oväntat sker.
Annars är det en fin dag, det regnar inte, som det gjorde i går. I kväll kommer lillebror, sen är det tvätt (det väller hur tvättkorgarna nu) och gym. Dessutom ska Modo ge Södertälje stordäng och säkra elitserieplatsen.
I morgon är det lördag med 80-talsfest. Det verkar som om de flesta jag med omsorg valt att bjuda kommer. Det kommer bli hur kul som helst!
Jag hittade min outfit i går, en riktig ful rosa klänning med inslag av svart och vitt. Ungefär som penseldrag (bilder kommer efter festen). Jag i rosa. Ja, det slutade inte bättre...
Till det blir det midjeskärp, blå strumpbyxor och det absoluta måstet; benvärmare.

Mina blomkrukeodlingar har tagit riktig fart nu också. Alla sorter har kommit upp och nu törstar de efter sol, värme och vatten. De kommer nog gilla festen, massa koldioxid! I år blir det tomater, morötter, persilja, oregano, blommor, blomkrasse, smultron och något mer som jag glömt. Spännande är det i alla fall, om det blir något mer än små gröna rankor.
Det enda som saknas nu är att B-metod skulle vara roligt. Jag har gett boken många chanser, men den är verkligen ett sömnpiller...
Nu ska jag plocka i hop lite så att det inte ser ut som ett bombnedslag här!

Inga kommentarer: