fredag, april 29, 2011

Ballonger och Hjärtekatter

I går var dagen D för förra kursen, tenta. Det kändes faktiskt helt okej. Trots alla knepiga termer. Men det återstår att se. De kanske var ute efter tusen gånger mer avancerade svar än de jag gav.
På kvällen flyttade jag och Gustav ballonger. Alla 38 ballonger som jag hade i taket över hela lägenheten på 80-talsfesten. Jag fick inte ta ner dem förrän Nelly hade sett dem, men Gustav började bli less på att dörrarna inte gick att stänga.. Ska jag vara helt ärlig så höll jag väl med honom, innerst inne. Men jag hade lovat Ewwe. Men eftersom Nelly inte kom på besök sist Ewwe och Dennis var hos oss (hon hade pappa-dag) och Ewwe tyckte det var hennes tur att bjuda på middag.  Tyvärr blir det inte bättre kvalité med en halvtaskig mobilkamera.. Det här är väl kanske inte ett av de tillfällena som man kan nöja sig med mobilbild för att det förmedlar en känsla heller. Men jag fick lust att leka lite mediamupp, så ni får helt enkelt stå ut ändå. Pixlar kan vara vackra...? Och ovanför den här texten skulle det ha legat ett lite kombinerat bildspel med en filmsnutt i slutet. Men internet i Sollefteå är inte det snabbaste och nu, så här tre timmar efter jag skrivit klart inlägget ger jag upp uppladdningen och sparar den till nästa vecka och nätet i Sundsvall...

I övrigt är jag på exil i Sollefteå och jobbar tre dagar på macken. De tre sista, kanske. Det vet jag inte. Men förhoppningsvis fortsätter chefen skicka sms med tider då de behöver mig...
Efter att två kompisar tipsat mig så kommer jag nog inte undan. Jag ska virka minst två hjärtekatter nu. Hjärtekatten, ett välgörenhetsprojekt där frivilliga virkar gör varsin katt och skickar dem till de ansvariga som sen ger katterna till hjärtsjuka barn på hjärtavdelningen vid Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg. Lite tråkigt tycker jag nog att det är att de valde en ganska ful katt, det finns många sötare amigurumis.. Men, men, smaken är som baken. Nu ska det virkas katter. Jag fortsätter med min skamlösa reklam och länkar mönstret så kanske någon av mina virkvänner också nappar...
Men först ska flamingon jag började på förra helgen bli klar, så mamma kan få tillbaka sin virknål..
(Flammingodelarna har hunnit bli klara och katthuvudet är på gång. Nu blir det sängen..)

1 kommentar:

Sarah sa...

Haha Har du haft kvar ballongerna så länge!? ;D