måndag, maj 02, 2011

Das Movie och Posten siffror


Så där, nu gör jag ett nytt försök att komplettera förra inlägget. Och ja, kära Sarah, Nelly är en viktig person för mig och säger hennes mamma att hon vill se ballongerna så är det klart att mitt gudbarn ska få se ballongerna. Som sagt så tog det lite för lång tid den här gången. Så ja, ballongslinga fick helt enkelt åka bil!

För övrigt är jag tillbaka i Sundsvall. Det gick bra att jobba i helgen, men det är väldigt skönt att vara tillbaka. Speciellt eftersom den nya rapport-skrivar-kursen inte kommit i gång igen! Underbar känsla att inte ha något man, från skolan, måste göra. Nästan som att ha lite lov, fast att det bara är en helg (eller i det här fallet även en fredag). Äntligen få vara lite fri. Men den känslan försvinner om 1 och en halv timme. Hoppas jag kan komma på något spännande att halvforska om..

Nu ska jag gå tillbaka till macken och göra ett nytt försök att få ut mitt paket. Jag håller på att bli tokig på min mobil. I lördags fick den för sig att knappstrejka igen. Ingenting funkade, vilket innebar att mitt sms från posten med de där megaviktiga siffrorna försvann. Så jag var nyss över till macken och försökte använda min kvinnliga charm på den, en aning morgonbittra övremedelålders mannen. Men jag är väl inte känd för att vara den mest charmiga människan på den här jorden... Jag fick honom att titta efter, men jag tror inte det var någon nogrann kik för han hittade den inte. Lite besviken och fundersam går jag hem igen och undrar hur jag ska få tag i min usb-hubb. Antagligen så finns det inget kolinummer eftersom det var ett för stort paket som inte gick ner i dörrinkastet. Så det hjälper nog inte att maila dem. Toppen.
Enda lösningen är, enligt min hjärna, att vänta på påminnelse-smset eller att köra mun-mot-mun-metod på mobilen. Alternativ två kändes mest lockande och snabbare.
Efter att ha modiferat en bit av aliminumhöljet från ett värmeljus och en massa jockel hör jag den bekanta startsignalen (jag har ingen start-knapp på min mobil, den är trasig). Åh, nästa steg, knapptryckningar. Hör och häpna telefonen har dödsryckningar så nu sitter jag här med siffrorna och samlar mod för att gå tillbaka till morgonhumöret på andra sidan.
Hm.. Hej! Jag ringde upp cdon och de gav mig siffrorna.. eller ...Jag hade fått ett mail med siffrorna... Han lär genomskåda min lilla vita lögn, men vad spelar det för roll. Jag borde få mitt paket. Har jag tur finns det kanske ett annat biträde..
Nu har jag nog så mycket mod jag behöver.

Inga kommentarer: