fredag, maj 06, 2011

Röntgensyn

Jag ser en mobil. Vad ser ni? Ja, jag har lånat pappas röntgensyn.Hoppas bara att det är lite folk på macken så att de snabbt packar upp och reggar in paketet. Jag väntade hela gårdagen medan lådan låg i Ånge hela hela dagen. Det hade ju gått snabbare att gå dit själv och hämta den. Eller ja, cykla i alla fall.
Sen har jag suttit hela morgonen i sängen och haft span på macken... Kom igen nu, tempo!!
Den lånade mobilen ligger bredvid mig och vill inget hellre än att få ett sms om att ersättaren är här. Vi gillar inte varandra. Den tycker det är mycket skönare att ligga i köket i Granvåg, ringa några samtal till familjens barn eller skicka något kortfattat sms. Den vill inte ligga i min ficka och framför allt inte skicka sms med mig..
Kom igen! Ring mobil ring!

Inga kommentarer: