tisdag, maj 03, 2011

Statoils tidningslager och en svart mobil

Det blev en svart mobil! Alla tjejer tyckte det. Ni vet girlpower vinner allt. Så nu väntar jag med spänning och hög förväntat på ett sms från posten...
Snart är det dags för biblioteksundervisning, om jag inte minns fel har jag haft den lektionen två gånger tidigare. Men tro inte att jag kan något för det. Det är inte direkt något jag gör varje dag, söka efter forskningsrapporter. Men nu har jag inget val i fem veckor. Hurra. Nej. Men kanske om jag/vi kommer på ett intressant ämne. Vi är jag och en tjej från bildjour som jag knappt pratat med tidigare. Vi får se hur det går. Men det borde inte bli några större problem. Man fick absolut inte vara tre stycken. Hur mycket Sarah och Sandra än bönade och erbjöd extra sidor. Inte mycket att göra åt saken, vi får umgås i alla fall.
I övrigt sitter jag och klurar på om jag ska ta och plugga in mina nya lurar och bara njuta över att de är lila och lyssna vidare på min ljudbok. Män som hatar kvinnor. Igen. Jag tycker om den triologin. Jag älskar Sallander och Erika. Mikael är inte helt fel han heller. Jag vill jobba på Millenium.
Jag måste leta rätt på fler böcker om journalister. Det är kul att läsa om min framtid. Eller min förhoppningsvisa framtid. Det gör mig mer peppad.
I natt dröpmde jag att jag skulle jobba på Statoil här i Sundsvall. Men det var inte vilken mack som helst. Till att börja med jobbade min chef från Sollefteå också där. Äger en mack och jobbar på en annan, tolv mil söderut. Stabilt. Sen fanns ett helt fantastiskt lager. Helt av tidningar. Till och med Nyhetssvallet fanns där, vår skoltidning från den senaste redaktionsveckan. Det var ST (Sundsvalls tidning) arkiv och jag blev uppmanad att ta med mig arbetsporover.
Synd att det bara var en dröm.
Nu ska jag virka lite mera boll. Det var roligare än katten jag började på. Jag repade upp den. Det blev för jobbigt för jag fick för mig att den skulle vara prickig. Det var jobbigt. Jag börjar nog på en ny katt då jag avslutat några andra projekt först.

Inga kommentarer: