torsdag, maj 05, 2011

Någon gång efter påsk

Äntligen besked från Coop. Någon gång efter påsk var i dag. Minst 25 timmar per vecka, vilket blir över 60 procent, som Sundsvalls Statoil ville erbjuda. Så det blir Coop i sommar. Det är det något nytt och större arbetsplats. Inget ont om Statoil, men det är dags att prova något nytt. Introduktion en vecka efter examinationen på b-rapporten.
Ja, b-rapporten, kär huvudvärk. Vi hade handledning i dag. Vi har för breda och okonkreta, men vi hade i alla fall bra med fotnötter. Nu ska vi omarbeta vårt syfte och frågeställning samt bitar av bakgrunden. Sen blir det att läsa böcker om presstöd. Bredvid mig ligger en så attraktiv bok som Mångfald och räckvidd, Slutbetänkande av Presskommittén. Någon som blir sugfen på att läsa och skriva en sammanfattning åt mig?
Jaja, bara man ger sig den och sätter sig in i ämnet så blir det nog intressant. Jag tror det kan bli bra.
Snart är det middag och någon gång lite senare dyker Viktoria in på lite virkskola. Känns kul att någon i min vänskapskrets, med undantag för mormor och mamma, är intresserad. Hoppas jag kan förmedla skaparglädjen!

För övrigt tycker jag Ånge kan sluta sortera mitt paket innehållande min nya  s v a r t a  mobil. De har hållit på sedan 07.12. Jag hade kunnat cykla dit och hämtat den snabbare! Nästan så att jag tycker det är bra att de ska lägga ner sorteringen där. Fast det är väl egentligen synd för arbetstillfällena i hålan.

Inga kommentarer: