måndag, april 11, 2011

Back to the 80's

Måndagmorgon kan vi glömma. Det är flera ljusår till det ljusnar.
Fast nu är det måndag, men det gör inte så mycket. I dag är det bara en lektion. Jag fick nyss veta att kvällens plåga, praktikseminarie, är inställt. Jag har absolut ingen lust att berätta om min praktikplats för hela klassen. Inte muntligt i alla fall, de får gärna läsa min praktikrapport om de skulle känna för det. Men att stå ensam framför hela klassen och tala. Nej tack. Det har aldrig varit min grej. Får man däremot sitta på sin plats eller vara två där framme känns det genast bättre.
Det kommer ta lång tid innan jag kan pricka av punkt-vilken-det-nu-var Bli av med min prata inför många fobi, på min (snart) 100-saker-att-göra-innan-jag-dör-lista...
Helgen, helgen, helgen. Så värt det och så rolig! I fredags kom favorit brorsan lagom till middag. Efter en god pastagrattäng spelade vi diablo, slappa framför tv:n (aka projektorn) och tvättade tvätt.
Lördagen bjöd på tråkigaste vädret på länge men roligaste festen efter en tur till alla roliga affärer (Jula, Biltema och ÖB) ute i Birsta.
Kvällens färg var utan tvekan rosa, så gott som alla tjejer hade rosa, till och med som jag aldrig sett i rosa tidigare (däribland annars så lila jag). Det var en underbar blandning av folk. Alla kände minst en person sen tidigare förutom mig, men mycket mer än så var det inte...
Det var de bästa från alla mina världar och tider. Min första bästis (om man räknar bort mammmas kusin på den tiden jag trodde att man bara hade en bästis) Ewwe och killen jag känt från hans födelse, Lillebror.
De bästa från 2009 och Grafisk design och kommunikation Ida och Linnea. Tjejerna jag träffar så gott som varje dag numera Sarah, Sandra och Linn.
Högstadiekompisarna jag tokade mig med Cheri, Tina och Adam, med Tinas kille Mattias som bonus.
Mina två info/pr-kompisar från min tid som Commit General Bea och Martina. (Ja, kära journalistlärare, man kan vara kompis med pr-människor, de bits inte!)
Hur härligt som helst och alla verkade gå bra i hop också!
Det tråkigaste är väl att bilderna är det sämsta på länge. Med min systemkamera har jag tagit bilder som knappt är värda att hamna i mobilbilder-mappen. Bra jobbat.
Minnesbilder är de bästa bilderna och brorsans (som tog bilden på mig)!

Om en timme är det dags att bege sig till skolan och jag borde verkligen försöka läsa lite i metodpraktikan. Men ni anar inte hur mycket roligare det är att virka figurer. Just nu är det en liten rosa kanin på gång, det är snart påsk, right? Dessutom har jag två snygga vantar att sticka tummar på, en brickduka att virka och många idéer jag inte hunnit börja på med än.
Dessutom måste jag bestämma mig hur jag ska göra med mitt mormorsrutoröverkast. Just nu är det enfärgade lila, blå och gröna rutor 10x10 cm. Jag har haft funderingar på att skippa det gröna helt, på att stoppa in svarta, vita eller grå rutor. På att virka en enfärgad kant (grå, vit eller svart) på alla rutor... Hjälp mig!

Inga kommentarer: