söndag, februari 07, 2010

Trött flicka

Min kropp är vaken och någorlunda pigg, men ögonen tycker det är underbart skönt att vara stängda. Klockan är strax över sju och jag funderar nästan på att krypa till kojs... Vad händer?
Igår var i alla fall helt okej, till och med roligt. Vi var runt tio personer här på förfest, lite kompisars kompisar så jag är inte hundra på vilka alla var. Men kul hade vi. Sen bar det av ner mot stan och då splittrades gänget upp. Vissa åkte buss, andra tog taxi medan jag och några till var ekonomiska och vandrade därefter hamnade vi på olika ställen.
Vandringen var ganska intressant, jag har ett fint varigt sår och blåmärken på mitt vänstra knä idag, aj!
Strumpbyxorna är inte helt hela de heller, men så kan det gå.
Jag hamnade till sist på Irish (hur det nu stavas) med Oscar, hans kompis och en gammal scoutkompis, Desse/Kvacki och hennes lillebror. Så jag satt där och drack vatten resten av kvällen. Oscar tyckte visst att jag behövde det, för så fort jag fått ner ena glaset så kom det inom kort ett nytt. Jag antar att det var för mitt eget bästa. Billigt blev det i alla fall. Jag gjorde inte av med ett öre på hela kvällen!
Jag fick dessutom skjuts hem, hela vägen till porten....

Idag har jag försökt plugga lite, matat in de kapitel som krävs för litteraturseminariumet och försökt komma på klyftiga frågor. Vilket inte alls var särskilt lätt och mest kändes krystat... Får hoppas att de hjärnorna i gruppen är skarpare....
Sen har jag gjort klart omskrivningen av min sammanfattning så nu kanske man inte somnar medan jag läser innantill..
Men nu ska jag ta å göra milkshake till mig och Gustav som äntligen kommit hem (okej det var ett tag sen, men det är äntligen ändå!)...

Inga kommentarer: