måndag, februari 08, 2010

Pussel och melonodling

Äntligen så är vi så gott som klar med en uppgift, vilket gör att man kan andas ut lite grann i alla fall. Så efter att ha tagit en promenad hem från skolan så har jag inte rört en enda kursbok, ingen annan bok för den delen heller. Däremot har ätit tacos med Gustav, väldigt gott, även om det är lätt hänt att man äter för mycket...
Därefter så har vi lagt pussel! Jag har äntligen kommit på hur man får umgås med honom trots att han vill se tvserier, man lägger pusslet på hans skrivbord och lånar ut sina högtalare (annars sitter han alltid med hörlurar). Det funkade riktigt bra, socialt och mysigt!
Vad som däremot inte funkade så bra var min idé om Tux kisseri. Han har vissa speciella ställen som han anser är toalett, ett av dem är framför mina garner. Perfekt ställe...
Men vi hade en tes om man ställer det en toalåda kommer han att gå på den istället för på golvet. Det funkade inte....
Vad som istället går bra är min melonodling! För en vecka sen, då jag hade min träningsknäpp, köpte jag massa frukt, däribland en honungsmelon. Jag slängde dock inte bort alla fröna utan planterade dem i en burk, vattnade och drog plastfolie över. När jag tittade till min lilla odling för någon dag sedan så växte små gröna strån där!
Det lär ju aldrig bli några meloner, men visst är det lite läckert i alla fall!

Jag har också hittat på nästa handarbetsprojekt, virka tjocksockar! Jag har hittat ett mönster jag med mindre framgång försöker tyda. Men det kommer nog bli bra i slutänden, i värsta fall får jag krypa på mitt skadade och värkande knä till mamma och be om hjälp. Det fick jag ju göra när jag skulle virka mitt första par vantar...

Inga kommentarer: