torsdag, februari 11, 2010

Datapaus och meloner

Det är otroligt vad mycket som blir gjort om man inte startar sin dator direkt när man kommer hem från skolan. Helt otroligt. Det finns ingen disk kvar när man går och lägger sig, maten består inte längre av nudlar (eller annat snabbt och slappt alternativ).. För att inte tala hur mycket man får gjort om man inte startar den under hela kvällen. Vilket nu inte hänt sen i måndags, de få gånger (ungefär då min lillebror skickar sms om adoption av "kissing fisch" på facebook) jag ändå haft kontakt med cybervärlden har jag lånat Gustavs dator. Den står ju ändå på dygnet runt och leker server, eller något i den stilen. Utan den har min dator inte internet i alla fall, så långt hänger jag med. Några andra som verkar få mycket gjort är mina före detta melonkärnor. De har börjat växa över kanten på burken nu så jag kan inte ha kvar plastfolien över längre. Vi får se hur de klarar sig utan den. Lite vardags spänning...
Igår blev vi kvitt litteraturseminariet, det gick faktiskt helt okej, trots att uppgiften var klantigt formulerat. Det visade sig dessutom att vi var första klassen att ha just den här uppgiften. Så får förhoppningsvis blir den bättre för nästa klass..
Imorgon är deadline och den muntliga redovisningen för vår grupptenta. Ska bli så skönt att bara kunna fokusera på den enskilda tentan i veckan som kommer. Dessutom passa på att dra sig hem-hemöver, bli bortskämd med mycket sällskap och dra några repor i backen. Jag äger ju trots allt ett liftkort! Till helgen vankas det besök av Hasse och Bonden, så det blir nog en galen lördag. På söndag är det, för att citera Magnus Betner, Alla hjärtans jävla skit dag. Men det kommer att bli mysigt det med, även om den både i media och i handeln är överskattad...

Under mina datafria kvällar har jag lagt pussel tillsammans med Gustav och varit på både basket och fotboll. På fotbollen där jag emellanåt bekantar mig närmare med golvet skyddade min knäskydd mitt stackars skadade knä och basketen undviker jag med lite mer framgång golvet..
Det var dessutom två till tjejer på basketen, måste ha varit rekord! Två utbytesstudenter från Frankrike, långa och bra på att göra poäng (det heter ju inte mål i basket...). Hurra för dåliga mig! Jag har inte många procent

Inga kommentarer: