onsdag, februari 29, 2012

Träning, micro och party

En bild säger mer än tusen ord. Jag tror den här är förklaring nog för min frånvaro här. (Observera att sista veckan inte är slut än och jag har fem pass till inbokade). Jag ska ta igen tre år av lathet nu på fyra månader har jag tänkt. Som ni ser var vecka sju ingen bra vecka, det var då min kropp envisades med att vara sjuk. Därav ingen bloggande heller, helt slutkörd när jag hem.
Jag trivs jättebra på gymmet, det är fräscht, rolig pass och bra ledare. Min kroppen är slut varje kväll, men det kan den gott vara. Jag förstår inte hur jag kunde vara så korkade att jag slutade träna. Även om jag vet alla ursäkter jag använde mig av så diskar jag alla i dag. Här med lovar jag att aldrig slut igen!
Jag behöver det för att må bra, både fysiskt och psykiskt.

I söndags var jag på äventyr och köpte en micro. Så nu kanske det blir någon ordning på det här med mat också. Det har blivit middag efter träningen allt för många kvällar nu. Jag fattar inte hur man kan klara sig utan en micro?! Men tydligt är det inte särskilt ovanligt här. Något om att det inte är nyttigt. Hm. Jag tror det är nyttigare att jag äter värmestrålad mat innan träningen än långt efter. Något säger mig att man behöver energi när man studsar runt och lyfter skrot om vartannat.

Dagens Media då. Ja, praktiken går också bara bra. Jag har dock fått förbjud på ordet "de", som jag gärna använder i stället för företagsnamn. Gammal vana från Dagbladet och skolan där jag haft som regel att undvika att upprepa företagsnamn allt för mycket. Nu måste jag tänka om och inse att de som läser är intresserade av just det. Sen hade jag mitt första praktiksamtal i dag (efter ett långt och tråkigt brev till handledaren från skolan (som pinsamt nog innehåll en felstavning på Sundsvall)) och vi kom fram till att det är krångligt med branschtermer i början och att jag måste börja fråga efter reklam-, pr- och diverse andra byråer när jag snackar med folk. I övrigt ska jag få lära mig massa skojiga saker i morgon, om det går enligt planen. Erkänn att vi har en snygg ingång!


Tjuvad från Antes blogg.
Helgen var grym (både i bemärkelsen hemskt och bra). Ante med mor var på besök i Storstan så jag passade på att träffa honom. Skitungen lurade mig på det värsta jag utsatt min kropp för. Jag kan bara instämma när han säger att det nog är gammal tortyr metod som någon döpt om till träning. Bikram yoga hette det i alla fall. Jag vet inte vem som kommit på den briljanta idén att träna i en bastu. Inte var det jag i alla fall och inte kommer jag göra om det. Min kropp var helt chockad när det var slut, så fort man fick lämna rummet (det fick man absolut inte göra under passet och inte blunda heller (sist nämnda sket jag i)) samlade jag ihop mina saker och sprang mot ytterdörren, som var låst. Uppe står tränarna och undrar hur det är, inte så konstigt med tanke på att det strömmade tårar (jag kunde inte styra kroppen, utmattad och chockad) också. Men de låste upp och jag fick min luft!

Fast jag funderar på att testa vanlig yoga om något pass passar i tid (är ganska begränsad av arbets- och pendeltiderna). Resten av helgens övningar var betydligt angenämare. Utgång både fredag och lördag. Det som förvånar mig var att jag, som får visa legg för minsta lilla, kom in på ställen med 25 årsgränsen (inte för att jag klagar, jag förstår bara inte logiken) och annat i den stilen. Fast åt andra sidan, när man ser sånt här så är det inte mycket att säga.

Bara för att för det till protokollet så passa jag på att klippa mig i helgen också. Men det är nog sista gången jag tar en dropp in tid på random ställe (första stället jag hittade som hade tid, efter att traskat runt i centrum i en timme). "Jag klipper inte jämt för då ser det ut som en tantfrisyr." Lösning på mitt önskemål om snelugg var att kamma den snett. Dessutom ville jag tunna ur håret och det var inte förrän i slutet av klippningen hon förstod varför. Sist jag var till frisören var det hennes förslag efter som hon tyckte det var tjockt, vilket hon sa på en gång.
Visst, det var rätt billigt, men inte särskilt prisvärt. Längderna jag ville ha kvar försvann också innan jag hann blinka. Tur det bara är hår.

Inga kommentarer: