söndag, februari 12, 2012

Träningsnarkoman och virkfik

Ska det va ska det va. Ska man göra något så ska man göra det ordentligt.
Fyra pass på tre dagar. Inte allt för illa. Två bodypump, ett spinningpass och ett core-pass. Kroppen verkar skönt, benen darrar vid minsta ansträngning men dessvärre har jag börjat få ont i halsen med. Nerarbetad kropp, virus som går runt i medievärlden och för lite mat skulle jag tro ligger bakom halsen. I morgon blir det vilodag lite återhämtning och sen blir det dubbla pass på tisdag. Nu är jag i gång!

I dag har jag, förutom två pass, hunnit med att se Melodifestivalen på play och en virkträff. Melodifestivalen gjorde mig inte glad, bästa låten var (enligt mig) pojkband-medley av programledarna. Illa.
Sen var jag på en virkträff. En stol skulle kläs om i mormors rutor. I min fantasi innebar det att massa skulle virka mormors rutor och sedan skulle stolen vara klar i slutet av träffen. Men så blev det inte riktigt. Det var mer en virk-skola, lär dig virka mormorsrutor. Lite fel nivå för mig som fick leka fröken i stället. Men det var trevligt ändå. Jag satt med två Sollentuna bor som blandade svenska, engelska och franska, men mest svenska. En mor och dotter (en pensionär och en medelålder) som jag fick lära virka rutor.
För 30 kronor fick man en virknål (nr 5) och fyra garn nystan i varierande färger, förutom en, röd. En röd som skar sig mot de flesta av de andra färgerna, men som varje ruta skulle avslutas med för att uppnå enighet.
Jag gissar på att garnföretaget som sponsrade hade massa rött över sen i julas..
Jag hann bara sex rutor på de två timmarna. Dels jag hjälpte jag mina bordskompisar, dels gjorde jag för många varv på första rutan och dels virkade jag för hårt (det står nål åtta på garnet, vi hade nål fem, tror jag egentligen virkade lagom). Men framför allt virkades rutorna i halvstolpar och bara två i stället för tre stolpar, som jag är van vid. De blev fina ändå och garnet fick jag ta med mig hem och virknålen med. Så det ska väl virkas fler rutor småningom som ska lämnas in. Jag hoppas verkligen stolen hinner bli klar innan jag flyttar. Vore så kul att få se den. De ska sätta upp en tavla med allas namn som virkat rutor till stolen, lite roligt.

Nu har jag precis ätit middag. Ja, klockan är elva på kvällen, det är jag fullt medveten om. Men bättre sent än aldrig. Var för mycket bra på tv:n när jag kom hem från träningen, Så ska det låta och Äkta människor.
Men nu ska jag äntligen ta och krypa till kojs och be en bön för att inte träningsvärken hindra mig från att gå i morgon och att halsen inte gör ont längre.

Inga kommentarer: