måndag, februari 06, 2012

Hej innan bäcken

 Man ska tydligen inte skryta för mycket med hur bra man är på att hitta märker jag. I dag lyckades jag åka en station för långt. Plötsligt blev det väldigt ljust och när jag tittade ut såg jag vatten och en fin rund byggnad där det pågår viktiga saker och tydligen är väldigt dålig mottagning (men det fick jag vet först senare under dagen). Damn. Bara kliva och ta en tunnelbana. Trodde jag och följer pilarna mot utgången, men när jag kommer ut på gatan upphör de. Suck. Jag frågade en vänlig själ som säkert gav en jättebra förklaring, men så fort hon var utom synhåll gav jag upp och ställde mig för att vänta på nästa pendeltåg i stället..
Men hem gick i alla fall smärtfritt i dag.

Jag börjar kommer mer och mer till rätta på redaktionen nu. Mitt största bekymmer är just nu hur man skriver reklam utan att få det att bli textreklam. Tur att veta att det är en bransch-tidning och ha det i ryggen. Några av de texter jag skrivit skulle inte passa i Dagbladet, kanske inte ens om någon av de som gjort reklamen skulle ha en koppling till Sundsvall. Det häftigaste är fortfarande att man märker av läsarna. Det finns de som kommenterar och jag har börjat känna igen några av de återkommande trollen. Sen är det en härlig variation

För övrigt har jag haft en riktigt trevlig dag. Extra trevligt har det varit att äta i dag. Har haft få dejter, på en och samma dag, det ni. Dock var det "bara" med mina bröder. Med min lillebror och min storebror, fast utan släktband. Sen har jag köpt en grendosa i dag och ska äntligen få lite ordning på alla sladdar hit och dit. Nu saknar jag mest en flaska som rymmer en liter att blanda min jucie i. Bara därför blev jag väldigt sugen på juice nu.

Inga kommentarer: