torsdag, februari 09, 2012

Jag börjar på fredag

Äntligen, äntligen. Nu är det dags att träna! 2,5 kilometer bort finns ett gym som hon jag bor hos tipsade om. Så nu har jag köpt träningskort som börjar gälla i morgon. Däremot har jag inte fått några logg-uppgifter än så jag kan inte boka något pass. Däremot funderar jag på att chansa och fara dit i morgon bitti innan jobbet och kanske få gå på ett! Ska bli skönt att börja träna igen, på riktigt.
Jag tror min kropp behöver det. Det blir ju minst tio timmar framför en dator varje dag. Min stackars axel tar stryk då jag inte kan sitta ergonomiskt. Jag vet inte hur man gör och vad man ska tänka på, inte tillräckligt mycket i alla fall.
Jag tog en lite kvällspromenad för att se var gymmet låg och än en gång gjorde sig avsaknaden av lokalsinne sig påmind. Jag var väl ute i en och en halvtimme. Dit tog utan tvekan längst tid. När jag väl kom fram visade det sig att det var jättelätt att hitta hem igen. En rak (svängig) cykelväg från port till port. Jag har inte bara dåligt lokalsinne jag verkar vara kass på att läsa karta med..
Nu ska jag ta och sticka klart den första strumpan och lyssna på lite podcast. Jag har ju bara stickat på samma strumpa i två veckor! Då ska tilläggas att jag inte repat upp mer än fem varv. Men ska det va ska det va. Fina blir de i åtminstone.

I morgon kväll blir det hockey, Legendarmatch. Jag ska kolla på Foppa, helt enkelt! Trodde jag aldrig skulle få se honom spela igen. Jag kan slå vad om att han kommer göra mål, fast att foten är trasig. Grabben är magisk.
Peter Forsberg går på vatten!

Inga kommentarer: