lördag, februari 11, 2012

Och fortsätter i dag

Jag har egentligen aldrig gillat träningscyklar. Varför trampa och inte komma någonstans när man kan vara ute och njuta av naturen samtidigt och kanske framför allt när man snackar träning, få andas friskluft.
Men jag har lovat mig själv att prova det mesta nu när jag håller på komma i gång med träningen. I värsta fall har jag slöast en timme och i bästa fall har jag upptäckt något jag gillar.
Så i dag var det Cycling-pulse. Helt okej, trött och framför allt svettig blev jag i alla fall. Cycling är rätt lätt att förstå, puls trodde jag bara var något käckt att man fick upp pulsen av det. Men ack så fel, eller ja, hög puls fick man visserligen också. Under tröjan skulle man ha en pulsklocka, sedan visades allas pulsar på en stor duk (projektor). Man fick välja en maxpuls, eller gör som jag som inte hade en aning fick göra, knappa in åldern. Sen räknades det ut något så alla fick en jämförelsesiffra. Sen skulle vi trampa upp i olika siffror som hon sa.

Efteråt passade jag på att gå runt och bekanta mig lite med alla maskiner i gymmet. De var fina och roliga, med andra ord ska det under till om jag tar mig upp på bodypump-passet i morgon och ännu mer under till om jag dessutom orkar core på kvällen. Men det gäller att rivstarta, hoppas jag. Dock har jag hört att det inte alls är bra, att man lessnar snabbt och ger upp. Fast inga regler utan undantag, va?

När jag stod i duschen gjorde jag en angenäm upptäckt. (Nej, låt inte fantasin skena i väg nu.) Inne i hörnet fanns en tonad glasdörr med trähandtag. Det kan bara betyda en sak! Bastu är bland det skönaste fast att min apelsin låg hemma på rummet och saknade mig. I morgon ska den få följa med.

Eftermiddagen har jag ägnat åt att möblera om rummet. För någon dag sedan flyttade jag tv:n så jag kunde se på den från sängen. Men tydligen så hördes den allt för väl in till hyresvärdens sovrum där i från. Så nu har jag flyttat tillbaka den och i stället bytt plats på sängen och den konstiga madrassgrejen katterna tycker om.
Alla nöjda och glada hoppas jag.

I går var däremot inte min dag. Räknade fel på klockan efter träningen så till sist fick jag tokstressigt. Glömde mobilen hemma, men fick med mig headsetet. Ipoden hade laddat ur batteriet och vägrade ta laddning från datorn på jobbet som dessutom är en mac. Så jag trodde den dött. Men den gick i gång så fort den fick träffa min pc igen. Vad hände där?

Sen blev jag sen från jobbet då jag glömde klockan eftersom vi hade avtackning av en kollega (med vin och semlor). Vilket var mycket dumt då jag bestämt tid med Sandra på t-centralen. Men hon var snäll och gav inte upp. Sen bar det av mot Hovet och legendmatch.
19 sekunder tog det för Foppa att näta (ja, jag vet att Aftonbladet säger 17, men jag tror de haft en egen matchklocka eller så läst i något protokoll. För på tavlan var det 19 sekunder och det var vad kommentatorerna också sa.). Sen fortsatte han i samma stil och fixade 3 assist. Annars var det en allmänt mysig match, inga tacklingar, knappt några avblåsningar (bara fyra straffar). Ni anar inte hur fort perioderna gick!
Jag och Sandra passade på att prova alla möjliga olika platser. Dels var våra upptagna och dels var det väldigt lite folk (drygt tre tusen) så vi tog chansen. 9-6 blev det till Sverige i alla fall (mot Finland).

Nu ska jag duscha av mig (var nästan lika jobbigt att bära möbler som att cykla), sen ska jag laga lite middag och bege mig in mot stan för att möta upp Storebror med sällskap.

Kort sagt, jag har det väldigt bra här nere.

1 kommentar:

Johanna sa...

Rebban! Kul att läsa att du har det bra, det glädjer mig. På tal om träning, har du testat Body Balance? Ett av mina favoritpass! Ganska stillsamt, men ack så krävande! Ha det gott! Kram kusse Jo