söndag, februari 05, 2012

Melodifestivalen

Nu sitter jag och ser reprisen av gårdagens show. Tänkte jag måste se om det blir samma resultat som i går. Framför allt kan jag ha tv:n på hög volym så jag hör bra (ensam hemma med Elvis och Persley (två katter)), vilket jag inte kunde i går. Ja, jag ser faktiskt på Melodifestivalen och tycker det cirkusen. Framför allt är det så häftigt att det fortfarande finns ett tv-program som "alla" har sett. Tre miljoner är ju nästan alla.
Jag tror att det är en av anledningarna att jag gillar festivalen. Allt stohej runt alltihop och sen allt hemlighetsmakeri är en stämningshöjare. Även om låtarna sällan är världens bästa så är många av dem bra och kommer att spelas på radion. Fjolårets låtar ligger fortfarande på ipoden (säger kanske inte så mycket då jag aldrig tagit bort något i från den).
Jag har fortfarande inte bestämt mig riktigt vad jag tycker om alla gårdagens låtar. Det var minst sagt en bred blandning!
Däremot vet jag vad jag tycker om artisternas entré! Det känns nästan förnedrande och löjligt! Ovärdigt på något sett!

Sean Banans låt var bättre än hans tidigare, men fel forum. Han är grön banan på utsidan, men brun inuti, en bläig banan! Sverige skulle få skämmas ögonen ur sig om han skickas hela vägen! Undra hur många timmar i veckan han lägger ner på att träna rumprörelser? Lite fascinerande är det allt.
Abalone Dots det fastade inte, vad var det? Jag har redan glömt.
Dead by Aprils låt var helt okej, men varför groovla?! Det gör ont i mina öron.
Afro-Dite, ja du. Det kändes nästan lite never let it go. Trallvänlig, men gjorde inget större intryck.
The Monikers låt var en besvikelse, i fjol har han helhärlig och spred glädje. Men vad hände i år?
Maries salt and pepper är faktiskt nynvänlig även om texten lämnar en del över att önska. Men vad har hon på sig? Jumpsuit al mello? Undra hur man får på sig den?
Thomas Flink, behöver jag ens säga något. Allt annat än min kopp te, på tok för mycket citronsmak och för lite socker!
Loreens låt var riktigt bra, betydligt bättre än i fjol. Men jag kan inte låta bli att hoppas att någon ska klippa hennes lugg när hon sover. Eller ja, för min del kan hon få vara vaken med, bara jag kan få ögonkontakt med människan. Lite mindre urringning hade inte heller skadar mig.

Mellanakter ja, där varierade det också. I kvalité. "Inte bara bögarnas fest" var rolig och kul att titta på, även om jag kan sakna "bögarnas tid". Det var bättre förr, mer schlager och mindre variation. Men vem kom på idén om att hälsa på i olika tv-soffor och höra om vilket snask man ska äta. Billigt, dåligt.
Röstningssystemet blir jag fortfarande tokig på. Varför ska det röstas i två omgångar?! Vad är det egentligen bra för? Spänningen försvinner ju lite.

Inga kommentarer: