fredag, mars 02, 2012

Karma

Man ska inte berätta hur mycket man tränar och hur roligt det är. Framför allt inte hur mycket man ska träna. Senaste veckan har jag fått ställa in två kvällspass för att näsan rinner och kroppen varit helt slutkörd. Morgonpassen har däremot gått bra, men det där sa jag inte. Jag tror jag slet ut kroppen genom att gå ut för hårt i början vilket påverkade mitt annars (peppar peppar) så starka immunförsvar och på det tror att jag var frisk för tidigt. Men jag har verkligen ingen lust att vara lugn. Glöm det.
Jag är piggare och gladare än någonsin och det ska inte lite baciller, eller om det är virus, få förstöra. Glöm.

Efter nästan en månad på Dagens Media är jag riktigt nöjd med mitt val. Det är en liten redaktion i ett stort mediehus som gör en seriös produkt med noggrannhet. Hur många andra tidningar har fortfarande en korrläsare, alltså inte att reportrarna läser igenom varandras texter. Nej, en person vars tjänst går ut på att leta fel i texterna? Sen gör det ju inte saken sämre att tidningen (och webben) är helt inriktad på ett av mina stora intressen. Medier, kommunikation, reklam.

I morgon ska jag och kusinen försöka gå på hockey. Om bara fem muppar kan skippa sina biljetter. Visst är det typiskt. Här stannar jag kvar speciellt för hockey och nu står jag utan biljett. Trots att jag började kolla för flera veckor sedan. Jag har till och med mejlat till den ansvariga i Djurgåden. Fick till svar att de inte släpper stå plats för bortaklacken förrän en vecka innan match. Sedan visar det sig att två modo-söder-fanclubs köpt upp alla. Surt sa räven. Med andra ord är det bara att hoppas. Efter hockeyn ska vi fira slutspelsplatsen (ja, jag litar på att Frölunda tar hand om Växjö) på lämpligt ställe. Med andra ord ska jag ha en grym morgondag.

Nästa helg åker jag hem och kollar om det är sig likt. Dessutom ska det bli tårtkalas. Bara en sådan sak. Men nu ska jag ta och sticka lite skaft den strumpan. Blev tvungen att ta upp skaftet på den första då den var större än den andra.

Inga kommentarer: