lördag, mars 31, 2012

Träning och kreativitet

Tiden går så fort när man har roligt. Det känns som i går jag skrev mitt senaste inlägg, men det var två veckor sedan!
Det mesta tiden går fortfarande åt till träning, 38 pass har jag varit på sedan jag flyttade ner. Men även samtal med Gustav har blivit en allt mer tidskrävande aktivitet, om än angenäm sådan. Men jag tror jag börjar få ordning på träningsschemat nu i alla fall och snittar på 5,3 pass per vecka.. Nästa steg är att då logistiken med mat att gå ihop bättre.

Måndag: Body combat
Tisdag: Puls cykling och Bodypump
Onsdag: Vila/laga massa mat
Torsdag: Box och Shape
Fredag: Bodypump
Lördag: Vila
Söndag: Oskrivet kort

Bästa dagen är tisdagarna, men Box står också högt i kurs trots att tränaren skriker inga fotbollssparkar. Av någon anledning tror jag att det är mina sparkar han syftar på... Hugo, en kompis från gymnasiet, har varit med på de två boxpassen jag varit på. En övning ska man axel mot axel försöka trycka bort den andra, Hugo blev less på mig och bar bort mig till andra sidan rummet. Inte helt rättvist.

I övrigt struntar det kreativitet ur öronen på mig. Jag ser amigurumis framför ögonen, jag skriver olika intelligenta och roande blogginlägg i mitt huvud och en del överraskningar tar form. Så i helgen blir det inte så mycket träning, eller, hm. Jag bokade just in två pass, men vi får se hur det blir med den saken. Yoga vore nog rätt sunt för min stela kropp och Box är ju så roligt...
Det ska bli skönt med en lugn helg utan något inplanerat. De tre senaste helgerna har varit fullbokade med Gustav och kompisar. Men nu ska jag bara vara kreativ och förverkliga många av mina idéer.
Jag har börjat skriva ner alla mina idéer i ett block som jag har med mig överallt, vilket är jättebra.

På Dagens Media har jag hållit på med samma knäck (jobb, artikel) i två veckor och det är först nu det börjar löna sig. Det är ett väldigt intressant ämne och jag lär mig massor som jag tror jag kan ha nytta av senare i livet.
Som om inte det vore nog har två tidningar hört av sig om sommarjobb också. Inget är bestämt på något av ställena utan jag väntar på deras beslut. Så håll tummarna!

Nu ska jag leta efter sängen, jag tror den står kvar bakom ryggen på mig, på andra sidan rummet... Dessutom tror jag att det under sängen ligger en spännande bok om Eragon och Saphira som är mitt i slutstriden.. Att jag dessutom inte behöver somna på en gång för jag har ingen väckare som väcker mig.

Inga kommentarer: