lördag, mars 03, 2012

Här bor jag

Ja, det var ett tag sedan jag lovade bilder på mitt boende. Men bättre sent än aldrig, åtminstone i det här fallet.
Så här ser det alltså ut där jag bor. Och ja, det är en micro under Europas fetaste tv.
Att bilden inte kommit tidigare tänker jag skylla på mörkret. Jag har ingen taklampa utan en fönsterlampa och de två som syns på bilden. Det funkar att bo i, men inte ta schysta i bilder i (om man inte är bättre på foto än vad jag). Sedan är det dessutom nystädat, vilket det inte varit sedan jag flyttade in.
Och nej, fråga inte vad det vita på golvet vid skrivbordet är för något, för det undrar jag fortfarande. Någon form av dynor med ett överkast på.. Elvis och Persley (de två feta katterna) tycker om att ligga där och jag har suttit på där någon gång också. Men annars tror jag mest de fungerar som utfyllnad.

Nu ska jag snart ta och äta min andra frukost. Jag vaknade sjukt tidigt i morse, redan vid halv sju. Men efter att ha släppt ut ena katten och in den andra lyckades jag som om någon timma och klev upp vid åtta. Sedan har jag hunnit en hel del, städa, lyssna på bra musik högt och lägga över bilder på datorn (vilket tar tid när man vill försöka ha ordning på dem). Som sagt, snart en till frukost och därefter ska jag leta efter kusin någonstans i andra änden av stan, se hockey (förhoppningsvis på plats annars på tv) och därefter blir det att fira segern. I dag är med andra ord en mycket bra dag.

1 kommentar:

jossie sa...

Var är blomman? undrar mamma