måndag, april 07, 2008

Grått och Trist

Hejsan!
Idag har det varit en grå och trist dag! Vädret påverkar verkligen mitt humör, jag är vad som kallas metropatisk. Vi hade bara en lektion idag, svenskalektion som var flyttad från onsdagen. Annars brukar jag räkna matte på måndagmorgnar, men självklart var det samma tid, så det blev ingen matte. Vilket var synd, då jag verkligen behöver räkna. Jag har börjat förbereda mig på ett ig i den kursen. Mitt första ig. Det var en svår kurs att läsa på flextid, speciellt då man är dålig på att ta sig tid till att räkna på egen hand. Men när jag väl tar mig tid så vet jag inte vad jag håller på med. Jag kommer inte speciellt bra överens med beskrivningarna i boken. Har jag inte heller gillat de tidigare böckerna i samma serie. Men jag har prata med läraren och det ska tydligen gå att läsa upp betyget nästa år. Komma hem och skriva prov. Då jag inte har (eller ska) sökt någon utbildning till hösten så är ju det ett alternativ.
Men jag ska ändå göra det nationella och se hur det går. Har jag tur kanske jag får g. Men det känns inte som jag orkar lägga ner någon energi på den kursen. Har andra viktigare ämnen och som dessutom är roligare. Jag har trots allt har jag ju lite poäng till övers så, det är ingen större fara för betygets del. Nog om min matte nu. Efter att Rebecka skrivit klart ditt engelska prov fick vi åka hem med Maria som kört bil till skolan. Skönt att komma hem tidigare. Mindre kul var att jag just denna dag hade glömt nycklarna hemma. Lyckligtvis hade pappa lunch så han kom hem och öppna dörren åt mig. Jag kokade pasta, blandade det med ost och oregano. Ingen riktig höjdare, tyvärr. Jag tyckte det lät gott..
Sen städade jag upp lite grann på mitt rum och satt vid datorn (någon som är förvånad). Jag har lyckats skriva om några dagar av resan nu och skickat bildspelet till Gustav. Han har lovat att konvertera om det åt mig. Så inom en snar framtid kommer det att bli en reseskildring här.
Jag jobbar på det!
Idag hade jag även fotbollsträning. Jag saknar både laget i Trollhättan och konstgräsplanen. Det var inte alls kul att spela på en leriga grusplan medan det föll blötsnö på oss. Det var inte heller speciellt varmt.
Det var skönt att komma hem till varm dusch och varm bastu!
Nu är det dags för mig att sova. Det är en dag imorgon också. Med en oförberedd sovmorgon, har inga historielektioner denhär veckan utan en arbetsuppgift. Skönt!

Inga kommentarer: