onsdag, april 02, 2008

Första dagen hemma, på länge

Så var även den här dagen till ända. Har kollat igenom alla bilder från resan. Men har inte gjort några justeringar än. Har däremot börjat med mammas tackkort. Kan nog bli rätt okej. Det känns kul och inspirerande med någon uppgift som blir något på riktigt. Inget man bara göra för att lära sig. Utan något som ska bli bra, man lär sig under resans gång. Tur att det finns de som kan photoshop (är svag där..) och är vänliga nog att lägga ut instruktioner på internet! Bara därför får sidan en länk här (och i fall det är någon fler som stöter på problem http://www.onmedia.se/Blog/Guider/ !
Annars har jag inte gjort så mycket idag, packat upp (snarare lagt allt i en stor hög på golvet), hämtat ots (en av våra bilar. "Hon" hade varit på reparation), Skuttunge (världens goaste kanin) och pappa.
Dagens höjdpunkt var ändå maten. Svensk mat! Köttbullar och kokt potatis med lingonsylt! Vad jag har snackat kött, har fått för mig att man ska undvika kött utomlands.
Jag fick en stark bekräftelse på min "fördom" i Egypten, gick på en smutsig gata och ser hur hela köttstycken hänger utmed vägen. Inte direkt lockande.
Nu ska jag sova och sen är det skola imorgon.
Finns nog en hel del att ta tag i skulle jag tro.

Inga kommentarer: