måndag, maj 26, 2008

Jag ser ljuset

Äntligen börjar studenten och jobbarlovet (sommarlovet) närma sig!
Jag börjar se ljuset i tunneln. Första måndagen på hela året jag kan vara hemma med gott samvete. Måndagar har varit matte- och (i höstas även) naturkunskapdagar. Men naturkunskapen tog slut vid jul och matte skrev jag ett g på nationella förra veckan (vilket innebär g som betyg. Det verkar funka så på komvux, var likadant när jag läste engelska).
Det enda som är kvar nu är att göra ett styrkeprogram till gympan. Men det borde gå rätt fort, så det fixar jag idag!
Att äntligen vara (så gott som) klar i skolan innebär att jag äntligen fått tid att städa upp på mitt rum. Jag har putsat fönstren, bytt gardiner, bäddat om i sängen, tagit fram det otroligt fina, vita överkasten mormor virkat åt mig och dessutom har jag packat ihop en låda till flytten!
Vi har fått klart med lägenhet nu till hösten. En två på 52 kvKronogården i Trollhättan!
Den har lite opraktiska dörröppningar i vardagsrummet som ställer till möbleringen, men i övrigt verkar den toppen. Nymålad (sen i höstas), badkar och betydligt större kök än i Gustavs nuvarande!
Lite kul är att (nästan) halva Gustavs klass bor i samma hus.
Nu saknar jag bara ett jobb där nere. Men det ska väl lösa sig det med. Har ju trots allt ett sommarjobb med tillräckligt inkomst så jag ska klara mig medan jag letar jobb.
Det här måste vara tredje/fjärde gången jag längtar efter att sommaren ska ta slut (1:a när jag skulle börja förskolan, 2:a byta till Vallaskolan, 3:a börja gymnasiet)!
Men det ska bli skönt när skolan är över och jag får jobba lite istället!
Välkomna till Staoil!

1 kommentar:

Nordic Rockabilly sa...

Får jag en gratis glass om jag tankar hos dig? ;)